حتما با حساب‌های کاربری رسمی توییتر که یک تیک آبی در کنار آن‌ها قرار دارد مواجه شده‌اید. در این مقاله روش درخواست برای رسمی شدن اکانت‌ توییتر را به شما آموزش خواهیم داد.


تیک آبی رنگ کنار حساب کاربری توییتر برای بسیاری از کاربران جذابیت زیادی دارد. اما این تیک فقط برای تعداد معدودی از اکانت‌های این شبکه‌ی اجتماعی فعال می‌شود. البته امکان فعال شدن این تیک برای تمام حساب‌های کاربری توییتر وجود ندارد.

درهرحال توییتر مدتی قبل روشی ارائه داده تا همه‌ی کاربران، و حتی افرادی که شهرت زیادی ندارند نیز بتوانند حساب کاربری خود را در این شبکه‌ی اجتماعی رسمی و نشان تیک آبی رنگ را دریافت کنند. در ادامه قصد داریم این روش را به شما آموزش دهیم.

به حساب کاربری خود نظم دهید

پیش از اقدام به رسمی کردن اکانت توییتر، باید حساب کاربری‌تان را سر و سامان دهید. این یعنی باید موارد زیر را به‌دقت انجام دهید:

  • یک شماره تلفن تایید شده در اکانت خود داشته باشد.
  • یک آدرس ایمیل تایید شده در اکانت خود داشته باشید.
  • بخش بیوگرافی اکانت خود را کامل کنید.
  • یک تصویر برای پروفایل خود ثبت کنید.
  • یک تصویر هدر برای پروفایل خود تنظیم کنید.
  • تاریخ تولد خود را ثبت کنید (مگر اینکه حساب کاربری شما مربوط به یک شرکت باشد.)
  • یک وب‌سایت در حساب کاربری خود ثبت کنید.
  • توییت‌های خود را به حالت عمومی درآورید.

اگر به طور معمول از حساب کاربری توییتر خود استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد اکانت شما تمام شرایط بالا را دارد. درهرحال اگر اکانت توییترتان از برخی گزینه‌های فوق بی‌بهره است، با مراجعه به بخش ویرایش پروفایل می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

رسمی کردن اکانت توییتر

تمام مواردی که در پروفایل شما وجود ندارد را با دقت وارد کرده و تغییرات اعمال شده را ذخیره کنید.

رسمی کردن اکانت توییتر

باید توجه داشته باشید که امکان تغییر ایمیل و شماره‌ی موبایل در بخش ویرایش پروفایل وجود ندارد. برای تغییر آدرس ایمیل اکانت توییتر خود باید به بخش تنظیمات و سپس بخش اکانت مراجعه کرده و سپس آدرس ایمیل مد نظرتان را در این بخش اضافه کنید. برای ثبت شماره‌ی موبایل نیز باید به بخش تنظیمات و سپس موبایل مراجعه کنید. هر دو مورد یاد شده به طور عمومی برای همه‌ قابل مشاهده خواهند بود. 

توییتر تیک آبی رنگ را فقط برای اکانت‌هایی فعال می‌کند که برای عموم کاربران جذابیت دارند. بنا به اعلام توییتر، حساب‌ کاربری افراد در حوزه‌های موسیقی، بازیگری، فشن و مد، دولت، سیاست، مذهب، روزنامه‌نگار، رسانه، ورزش، کسب و کار و دیگر حوزه‌هایی که برای عموم جذابیت دارند، واجد شرایط دریافت تیک آبی رنگ هستند. البته حساب‌های کاربری شخصی و تجاری نیز می‌توانند تیک آبی رنگ رسمی بودن توییتر را دریافت کنند. اگر پروفایل شما در یکی از حوزه‌های یاد شده جای نمی‌گیرد باید سعی کنید این‌کار را با جعل کردن بخشی از اطلاعات پروفایل خود انجام دهید و یا امیدوار باشید که شخص بررسی کننده‌ی درخواست شما، حساب کاربری‌تان را برای دریافت تیک آبی رنگ تایید کند.

درخواست دریافت تاییدیه‌ی حساب کاربری رسمی توییتر 

اگر تا به‌ اینجای کار، حساب کاربری خود را مطابق توضیحات ارائه شده، نظم داده باشید، می‌توانید درخواست خود را برای دریافت تیک آبی‌ رنگ توییتر ثبت کنید. بدین منظور به آدرس verification.twitter.com/welcome مراجعه کرده و سپس روی Continue کلیک کنید.

رسمی کردن اکانت توییتر

اگر قبلا وارد حساب کاربری خود نشده باشید، با مراجعه به صفحه‌ی فوق، توییتر شما را به بخش ورود به حساب کاربری منتقل خواهد کرد. پس از ورود، مطمئن شوید که درخواست خود را به درستی ثبت کرده‌اید. در این مرحله باید روی دکمه‌ی Next کلیک کنید.

رسمی کردن اکانت توییتر

در این گام باید به توییتر ثابت کنید که حساب کاربری شما ارزش دریافت تیک آبی رنگ را دارد. این یعنی باید موارد زیر را به توییتر ارائه دهید:

  • بین دو تا پنچ لینک از وب‌سایت‌هایی که در آن‌ها به شناسه‌ی کاربری توییتر شما اشاره شده است. بدین منظور می‌توانید از لینک وب‌سایت شخصی خود و لینک وب‌سایت‌های دیگری که در آن‌ها فعالیت دارید استفاده کنید.
  • یک بیانه‌ی ۵۰۰ کاراکتری که در آن باید توضیح دهید که چرا حساب کاربری‌تان باید رسمی شود.
  • چند عکس که نشان‌دهنده‌ی هویت شما باشد.

شبکه‌ی اجتماعی توییتر، تایید کردن حساب‌ها را با جدیت خاصی انجام می‌دهد..

رسمی کردن اکانت توییتر

درخواست خود را تا آنجا که امکان دارد بی‌نقص و کامل ارائه دهید و سپس روی Next کلیک کنید.

رسمی کردن اکانت توییتر

در این مرحله تمام اطلاعات وارد شده در مراحل قبل را مرور و در صورت تایید روی دکمه‌ی Submit کلیک کنید.

رسمی کردن اکانت توییتر

کار تمام است و شما درخواست دریافت تیک آبی رنگ توییتر را به درستی ثبت کرده‌اید. نتیجه‌ی درخواست شما طی چند روز آینده از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهد شد. اگر حساب کاربری شما برای دریافت تیک آبی رنگ تایید نشود، باید ۳۰ روز صبر کرده و سپس دوباره نسبت به ارسال درخواست خود اقدام کنید. با توجه به آنچه گفته شد، مراحل ثبت درخواست رسمی شدن حساب کاربری در توییتر بسیار آسان به‌نظر می‌رسد. به یاد داشته باشید که امکان دارد توییتر حساب کاربری شما را برای دریافت تیک آبی رنگ تایید نکند ولی درخواست دوستان شما مورد تایید قرار گیرد. در کل به نظر می‌رسد توییتر در هنگام بررسی این نوع درخواست‌ها بسیار محتاط عمل می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا برای دریافت تیک آبی رنگ توییتر اقدام کرده‌اید؟ 


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.