برای گرفتن عکس ماکروی باکیفیت همیشه نیاز نیست هزینه‌های هنگفتی متحمل شوید؛ بلکه با کمی خلاقیت می‌توان ابزار مورد نیاز را با هزینه‌ی کم ساخت و به نتیجه‌ی دلخواه رسید.


عکاسی ماکرو می‌تواند به شدت هزینه‌بر باشد؛ اما همانطور که عکاس بریتانیایی، آدام کاپا نشان می‌دهد، نیازی به هزینه‌ی زیاد نیست. کاپا در هفت دقیقه نشان می‌دهد که چطور با استفاده از ست لنز، اکستنشن تیوب‌ و یک فلش دیفیوزر می‌توان تصاویر ماکروی خارق‌العاده‌ای ثبت کرد.

با اینکه یک سال از انتشار این ویدیو می‌گذرد؛ اما نکات مطرح‌شده در آن به اندازه‌ی روز اول کارآمد هستند. همان تجهیزات، همان ترکیب و همان نتایج عالی امروز هم قابل دسترسی است. نقش اصلی را دو قطعه از تجهیزات بازی می‌کنند؛ حلقه‌های اکستنشن و نوعی از تلطیف‌کننده‌ی نور یا دیفیوزر.

حلقه‌های اکستنشن تجهیزات نسبتا ارزانی هستند که کمینه‌ی فاصله‌ی کانونی لنزها را کاهش می‌دهند. اگر آن‌ها را با لنزها‌ی ۱۸ تا ۵۵ میلی‌متری استفاده کنید، می‌توانید به‌طور کامل به سوژه نزدیک شوید و عکس‌های زیبا و با جزئیات بالا بگیرید. متأسفانه حلقه‌های اکستنشن ارزان‌تر، فوکس خودکار ندارند؛ پس مجبور خواهید بود لنزتان را روی حالت فوکس دستی تنظیم کنید و دوربین را حرکت دهید تا تصویر سوژه واضح شود.

دیفیوزر برای نرم کردن و تلطیف نور ساطع‌شده از فلش‌ استفاده می‌شود. به فرض اینکه شما از یک فلش پرقدرت استفاده کنید، دیفیوزر مسئولیت تلطیف شدت نور آن را خواهد داشت.

البته شما می‌توانید دیفیوزر را از همه‌ی فروشگاه‌های عکاسی تهیه کنید؛ اما کاپا دیفیوزر اقتصادی خود را درست می‌کند. شما نیز برای صرفه‌جویی در هزینه می‌توانید با استفاده از یک جعبه‌ی مقوایی کوچک، دستمال توالت و یک ظرف غذای یک‌بارمصر، خودتان این قطعه را بسازید.

اگر مایلید دیفیوزر اقتصادی خودتان را بسازید و تصاویری مانند تصویر زیر ثبت کنید، ویدیوی کاپا کاملا ارزش دیدن دارد.

ماکرو

او جزئیات بیشتر را به صورت عملی نشان می‌دهد و دقیقا می‌گوید که چطور از ترکیب تجهیزات فوق برای گرفتن عکس‌های ماکروی عالی و کم‌هزینه استفاده کنید.


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.