در این مطلب روش استفاده از قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن را در دستگاه‌های اندرویدی که به آن مجهز نیستند، به شما آموزش خواهیم داد.


آیا دوست دارید قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن (Always On Diplay) را که در گوشی‌هایی نظیر گلکسی اس ۸ سامسونگ، ال‌جی جی ۶ و برخی از گوشی‌های موتورولا وجود دارد، در دستگاه اندرویدی خود تجربه کنید؟ شما می‌توانید این ویژگی را روی گوشی هوشمند اندروید خود داشته باشید. برای کاربرانی که گوشی مجهز به نمایشگر امولد دارند، اپلیکیشنی به نام گلنس پلاس (Glance Plus) یک جایگزین مناسب برای قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن محسوب می‌شود.

صفحه‌‌ی همیشه روشن و امبینت دیسپلی چیست؟

Always on

صفحه‌ی همیشه روشن قابلیتی است که به دستگاه شما اجازه می‌دهد همیشه اطلاعاتی در مورد تاریخ، زمان جاری، باتری، آب‌وهوا و نوتیفیکیشن‌ها را بدون نیاز به باز کردن قفل نمایشگر، نشان دهد. این ویژگی در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج و نیز ال‌جی جی ۶ معرفی شد. افرادی که برای مشاهده‌ی اطلاعات فوری مثل تاریخ و ساعت یا وضعیت آب‌ و هوا تمایلی به باز کردن مداوم قفل نمایشگر گوشی خود ندارند، با استفاده از ویژگی صفحه‌ی همیشه روشن می‌توانند به‌آسانی این اقدامات را انجام دهند. مسلما باز کردن قفل صفحه‌نمایش گوشی به‌منظور بررسی نوتیفیکیشن یا اطلاع از ساعت و تاریخ می‌تواند مصرف باتری را افزایش دهد.

قابلیت امبینت دیسپلی (Ambient Display) نیز عملکردی مشابه  قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن دارد. البته این ویژگی از سنسورهای فاصله‌یاب گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد و موتورولا آن را موتو دیپسلی نامیده است.

اپلیکیشنی که در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد، برای تمام دستگاه‌های اندرویدی مجهز به نمایشگر اولد که از قابلیت‌های صفحه‌ی همیشه روشن و امبینت دیسپلی بهره نمی‌برند، بسیار مناسب است. البته باید اشاره کنیم اگر برخی از دستگاه‌ها از ویژگی صفحه‌ی همیشه روشن بهره نمی‌برند، احتمالا دلیل خوبی برای عدم وجود این امکان در چنین دستگاه‌هایی وجود دارد. اگر دستگاه اندرویدی شما به یک نمایشگر ال‌سی‌دی مجهز شده باشد، صفحه‌ی همیشه روشن باعث مصرف بیشتر باتری خواهد شد؛ چراکه برای ارائه‌ی این قابلیت در نمایشگرهای ال‌سی‌دی، تمام سطح صفحه‌نمایش باید روشن باقی بماند و در این حالت برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل‌ها باید این رنگ را تولید کنند. اما نمایشگرهای امولد فقط برای نمایش پیکسل‌های سفید از نمایشگر بهره می‌برد و در واقع برای نمایش رنگ مشکی، پیکسل‌های نمایشگر خاموش می‌شوند و همین امر باعث کاهش چشم‌گیر مصرف باتری در این نوع صفحه‌نمایش‌ها خواهد شد. قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن با نمایش اطلاعات ضروری باعث جلوگیری از باز شدن قفل نمایشگر خواهد شد و در نتیجه با کاهش فعال شدن فرآيندهای پردازشی پس‌زمینه‌ی غیر ضروری، مصرف باتری دستگاه کاهش خواهد یافت.

گلنس پلاس چگونه کار می‌کند؟

Glance plus

این اپلیکیشن با بهره گرفتن از مزیت‌ سنسور مجاورت دستگاه، امکان بررسی زمان، وضعیت آب‌وهوا، نوتیفیکیشن‌ها و اطلاعات مفید دیگر را بدون نیاز به باز کردن قفل نمایشگر فراهم می‌کند؛ این یعنی اپلیکیشن یادشده، قابلیتی بین ویژگی صفحه‌ی همیشه روشن و امبینت دیسپلی است.

پس از نصب این اپلیکیشن، وارد بخش تنظیمات خواهید شد و در این قسمت می‌توانید همه‌ی جزئیات اپ یادشده را به‌ دلخواه خود تغییر دهید. مثلا می‌توانید در بخش تنظیمات گلنس پلاس، فونت زمان و نیز نوع تقویمی که روی نمایشگر نشان داده می‌شوند، تغییر دهید و محل نمایش یافتن اطلاعات دیگر روی صفحه‌نمایش دستگاه خود را تعیین کنید. همچنین در منوی تنظیمات این اپ، امکان تنظیم اندازه و رنگ متن وجود دارد.

شما در واقع می‌توانید تعیین کنید که نوتیفیکیشن‌های تماس‌ها و پیام‌های خوانده‌نشده روی نمایشگر نشان داده شوند یا خیر. همچنین می‌توانید تعیین کنید که پیام‌های اطلاع‌رسانی چه اپلیکیشن‌هایی می‌توانند روی نمایشگر دیده شوند. از جمله دیگر اطلاعاتی که می‌توانید با گلنس پلاس در حالتی شبیه به قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن به آن‌ها دسترسی داشته باشید، می‌توان به امکان نمایش ساعت هشدار، وضعیت آب و هوا و اطلاعات مربوط به باتری دستگاه اشاره کرد. افزون بر آنچه گفته شد، شما می‌توانید میزان روشنایی صفحه و زمان خاموش شدن آن را هم به دلخواه خود تنظیم‌ کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، با تپ کردن روی بخش Always on در تنظیمات اپلیکیشن، می‌توانید انتخاب کنید که تمام عملکردهای صفحه‌ی همیشه روشن فقط در هنگام شارژ شدن دستگاه فعال باشد. کاربران می‌توانند انتخاب کنند در مواقعی که دستگاه آن‌ها به شارژر متصل نیست، فقط مواردی مثل تاریخ، ساعت و نوتیفیکیشن‌ها را با کشیدن دست خود در بالای سنسور مجاورت، مشاهده کنند. در منوی تنظیمات می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام عملکردها در هنگامی که گوشی در جیب شما قرار دارد غیر فعال باشند. علاوه بر این می‌توان تعیین کرد که به‌محض خاموش شدن نمایشگر، اطلاعات دلخواهتان روی صفحه به نمایش درآیند.

این اپ چندین گزینه برای سفارشی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد و استفاده از آن هم بسیار آسان است. برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها در حالتی که صفحه‌نمایش دستگاه اندرویدی‌ خاموش است، باید به اپلیکیشن گلنس پلاس اجازه دسترسی به  نوتیفیکیشن‌ها را بدهید. پس از انتخاب تنظیمات مورد نظر و فعال کردن اپلیکیشن، می‌توانید با استفاده از اسلایدر تعبیه‌شده در سمت راست بالای صفحه، از مزیت‌های این سرویس بهره ببرید و اگر نیاز به فعال کردن مجدد نمایشگر پیدا کردید کافی است روی آن دو بار تپ کنید.

Always on

اگر شما یک دستگاه مجهز به نمایشگر امولد داشته باشید، احتمالاً محل نمایش یافتن اطلاعات مختلف به شکل تصادفی انتخاب خواهد شد. این وضعیت باعث می‌شود نمایشگر دستگاه شما با مشکلاتی مثل افکت سوختن یا شبح که در اثر نمایش طولانی‌مدت محتوای ثابت به وجود می‌آیند، مواجه نشود. علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که نیاز به اطلاعات مربوط به وضعیت آب‌ و‌‌ هوا ندارید، نمایش آن را خاموش کنید؛ چرا که باعث مصرف بیشتر باتری دستگاه شما خواهد شد.

اپلیکیشن گلنس پلاس یک جایگزین بسیار مناسب برای قابلیت صفحه‌ی همیشه روشن است تا بدین طریق کاربران بتوانند بدون نیاز به باز کردن قفل صفحه‌نمایش دستگاه اندرویدی خود، اطلاعات ساده‌ای مثل تاریخ و زمان را مشاهده کنند. مسلما این اپلیکیشن نمی‌تواند به‌طور کامل تمامی ویژگی‌های صفحه‌ی همیشه روشن را در اختیار کاربران قرار دهد؛ اما انتظار می‌رود در به‌روزرسانی‌های بعدی، قابلیت‌های جدید به این اپ افزوده شود.

ما در زومیت این اپلیکیشن را روی چند دستگاه تست کردیم که متأسفانه در برخی مدل‌ها با مشکلاتی همراه بود. مثلا در گوشی هواوی میت ۸ نصب این اپ شاید باعث بروز مشکلاتی در سنسور اثر انگشت شود. همچنین با نصب گلنس پلاس روی گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ این دستگاه قفل شد و‌ مجبور به روشن و خاموش کردن آن شدیم.

دانلود اپلیکیشن گلنس پلاس از فروشگاه گوگل پلی

نظر شما در این مورد چیست؟


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.