آکواریوم اصفهان

به گزارش آراد پرداز از اصفهان، دریاها و اقیانوس‌ها همواره به عنوان زیستگاهی بزرگ برای انواع ماهی‌ها و دیگر موجودات دریایی مورد توجه انسان‌ها بوده است، از طرفی دیدن تمام موجودات و آبزیان برای انسان‌ها امری غیرممکن است.

از این جهت آکواریوم‌ها ساخته می‌شوند تا بشر بتواند با جمع‌آوری اکثر گونه‌های دریایی در یک مکان، زیبایی‌های خلقت در زیر اقیانوس‌ها را از نزدیک به نظاره بنشیند.

آکواریوم‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های توریستی قابلیت آن را دارد که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند و معمولا در اکثر کشورهای پیشرفته و نیمه پیشرفته دنیا آکواریوم‌‌ها جزئی از مکان‌های توریستی به شمار می‌روند که البته از نظر نوع ساخت، میزان آب و گونه‌های دریای با یکدیگر متفاوت است.

«هر هفته، چند افتتاح»؛ این شاید مهم‌ترین وعده شهردار جدید بود که آمد تا روی صندلی سقائیان‌نژاد شهردار سابق بنشیند اما می‌دانست چه کار سختی پیش‌رو دارد.

در این بین اصفهانی‌ها از شهردار 12 ساله خود، خاطرات خوبی داشتند، خاطراتی که عمده آن‌ها به فعالیت‌های عمرانی و سازندگی در نصف جهان مربوط می‌شد، همین فعالیت‌های سازنده اصفهان را به شهری زیبا، تمیز و سرآمد در حوزه‌های مختلف تبدیل کرد.

پس از رفتن سقائیان‌نژاد و آمدن «جمالی‌نژاد» یکی از مهم‌ترین وعده‌های شهردار جدید، افتتاح پروژه‌های شهری به صورت هفتگی بود و این هفته نوبت به «نخستین تونل آکواریوم اصفهان» رسید که روز سه‌شنبه و با حضور «مسعود سلطانی‌فر» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور افتتاح شد.

طرحی که به گفته سلطانی‌فر «بار دیگر نوآوری و خلاقیت اصفهانی‌ها» را ثابت کرد، در این مراسم معاون رئیس جمهور گفت که جهانگردی را باید با «ایرانگردی» آغاز کرد و شهردار اصفهان نیز تایید کرد که ایرانگردی باید از «اصفهان گردی» آغاز شود.

شهردار اصفهان ایمان دارد به شهری که زیباست و همواره در فهرست اولین انتخاب‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و حالا افتتاح بزرگ‌ترین آکواریوم ایران، می‌تواند به افزایش اقامت گردشگران در این شهر هم کمک کند، شهری که به گواه همه، همواره در زمینه راه‌اندازی چنین مجموعه‌های جامع و کاملی در حوزه گردشگری پیشگام بوده است.

به نظر می‌رسد جاذبه‌های تاریخی اصفهان شاید به تنهایی پاسخگوی علاقمندی گردشگران برای ورود به اصفهان نباشند و در این میان جای خالی نقاط گردشگری مدرن و جدید در این سرزمین به خوبی احساس می‌شود؛ درک این کمبود از سوی شهرداری اصفهان باعث شد تا در دل شهری که زاینده‌رودش دیگر توان جوشش ندارد، مجموعه آکواریومی بزرگ و مدرن را با مشارکت بخش خصوصی در منطقه تفریحی بیشه ناژوان پیش‌بینی کنند و پای یک سرمایه‌گذار خارجی از کشور ترکیه را به این پروژه بکشانند.

استان اصفهان که در داشتن آثار تاریخی و هنری دارای قدمت و پیشینه بسیار خوبی است حالا نوبت به آن رسیده تا این شهر زیبا با معماری چشم‌نواز به جامانده از دوران صفوی، با پیشگام بودن در حوزه ساخت و اجرای پروژه‌های مدرنی همچون تونل آکواریوم، شعار «ایرانگردی را از اصفهان آغاز کنید» تحقق ببخشد و الگویی موفق برای تمامی استان‌ها باشد.

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان