در این مطلب قصد داریم روش نصب رابط کاربری انحصاری اچ‌تی‌سی موسوم به سنس ۸ را روی تمام گوشی‌های اندرویدی به شما آموزش دهیم.


یکی از بهترین قابلیت‌های سیستم‌عامل اندروید را می‌توان ویژگی‌های مربوط به شخصی‌سازی آن دانست. مهم نیست شما مهندس تجهیزات باشید یا یک توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار یا یک کاربر معمولی؛ در هر شرایطی سیستم‌عامل یادشده آزادی عمل زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد تا محیط و ویژگی‌های دستگاه خود را مطابق میل خود شخصی‌سازی کنید. یکی از این ویژگی‌ها، لانچر‌های اندروید هستند. افزون بر اپلیکیشن‌های شخص ثالثی که به‌عنوان لانچرهای اندروید در فروشگاه گوگل‌پلی منتشر شده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات اندرویدی نیز رابط کاربری مخصوص به خود را طراحی کرده‌اند‌ و روی تمامی دستگاه‌های  خود اعمال می‌کنند. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی، رابط کاربری انحصاری خود یعنی سنس را روی بسیاری از محصولاتش قرار داده است و مطمئنا کاربران زیادی با آن آشنایی دارند. البته کمتر پیش می‌آید که رابط انحصاری کمپانی‌ها را بتوان در دستگاه‌های تولیدی شرکت‌های دیگر مورد استفاده قرار داد، اما حالا نسخه‌ی آزمایشی رابط کاربری اچ‌تی‌سی سنس ۸ به صورت یک لانچر برای گوشی‌های دیگر عرضه شده است؛ البته هنوز بعد از پنج ماه منتظر انتشار نسخه‌ی رسمی و نهایی این لانچر هستیم. در هر حال به دلیل فعالیت بسیار خوب جامعه‌ی توسعه‌دهندگان اندروید؛ حالا فردی با نام کاربری Sundresh در انجمن XDA، اقدام به انتشار نسخه‌ای پایدار از لانچر رابط کاربری سنس ۸ کرده است. در بسیاری از گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌توان رابط کاربری یادشده را با نصب فایل apk آن تجربه کرد.

Sundresh به این نکته اشاره کرده است که پیش از نصب لانچر اچ‌تی‌سی سنس ۸، اطمینان حاصل کنید هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های دیگر ساخت کمپانی اچ‌تی‌سی روی دستگاه شما نصب نشده باشد؛ چراکه در این شرایط احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهید شد. لانچر یادشده، شامل بخش تم‌های اچ‌تی‌سی نیز می‌شود که در آن مجموعه‌ای از آیکون‌ها، تصاویر زمینه و مجموعه‌ی صداها ارائه شده است و شما می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان و با داشتن حساب کاربری اچ‌تی‌سی به تمام آن‌ها دسترسی داشته باشید. ابزار بلینک‌فید نیز بدون هیچ مشکلی روی این لانچر فعال خواهد بود. البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که فایل apk لانچر مورد بحث، به‌طور خاص برای گوشی هوشمند پیکسل‌ ایکس‌ال گوگل منتشر شده است ولی می‌توان آن را روی تمام محصولات مجهز به اندروید ۴.۴ کیت‌کت به بالا نیز نصب کرد.

شما می‌توانید لانچر اچ‌تی‌سی سنس ۸ را از این لینک برای سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی دانلود کنید. البته ریسک استفاده از نسخه‌ی غیررسمی این لانچر بر عهده‌ی خود شما خواهد بود که این موضوع در مورد تمامی اپلیکیشن‌های غیررسمی صدق می‌کند. اگرچه به نظر می‌رسد این فایل کاملا امن بوده و هیچ مورد مشکوکی در آن دیده نشده، اما اگر از جمله افرادی هستید که به رسمی بودن یا نبودن اپلیکیشن‌ها اهمیت می‌دهید می‌توانید از نصب آن خودداری کرده و تا انتشار نسخه‌ی رسمی منتظر بمانید. اما اگر قصد نصب این لانچر را دارید فراموش نکنید که باید تیک منابع ناشناس را در منوی تنظیمات و بخش امنیتی فعال کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.