ایران سنس نام فونتی است که اگر قبلاً آن را نشنیده باشید مطمئناً برای خواندنِ متن در برخی وبسایت‌ها یا نرم افزارهای فارسی از آن استفاده کرده‌اید.


این فونت که توسط مسلم ابراهیمی طراحی شده و در تابستان ۱۳۹۴ توسط سایت fontiran.com فروش آن آغاز شد، در مدت کوتاهی توانست در زمینه طراحی وب و نرم افزار آنچنان فراگیر شود که هم اکنون بسیاری از سایت‌ها و نرم افزارهای معروف ایرانی مانند دیجی‌کالا – کافه بازار – ایرانسل - آپارات - میهن بلاگ و ... از آن استفاده می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم دلایل فراگیر شدن این فونت و البته در کنار آن محدودیت‌های استفاده از آن را توضیح دهیم.

به چه دلیل فونت ایران سنس پرطرفدار است:

فونت ایران سنس

۱- این فونت واقعاً خوانا و واضح است. کمتر فونت فارسی در سایز خیلی ریز (بخصوص در نرم افزارهای موبایل می‌تواند به وضوح ایران سنس دیده شود)

۲- این مجموعه فونت شامل 5 وزن است. همه ما دیده‌ایم که فونت‌های لاتین معمولا در وزن‌های متنوعی طراحی می‌شوند. اما درباره فونت فارسی شاید این اولین فونتی باشد که دارای وزن‌های خیلی نازک، نازک، معمولی، متوسط و بولد است. این تنوع امکانات زیادی را هنگام طراحی در اختیار شما قرار می‌دهد.

3- بسته فونت ایران سنس یک مجموعه کامل از انواع فرمت‌ها و خروجی‌ها برای کاربرد‌های مختلف مانند وب، موبایل، صفحه آرایی و ... است. در کنار همه این‌ها مقدار زیادی هم داکیومنت‌های توضیحی و راهنما وجود دارد که در چگونگی استفاده از انواع فونت‌ها به شما کمک می‌کند. مطمئناً پیش از دانلود انتظار دریافت چنین بسته کامل و منظمی را نخواهید داشت.

۴- فونت ایران‌ تنها فونت فارسی است که دارای پشتیبانی مناسب است و توسط طراح خود همچنان رفع اشکال و بروزرسانی می‌شود.

اما استفاده از این مجموعه فونت محدودیت‌هایی هم دارد:

۱- این فونت را باید خریداری کنید و قیمت آن (۳۸ هزار تومان) با توجه به رایگان بودن دیگر فونت‌ها گران است.

۲- وبسایت فونت ایران آخرین نسخه را همیشه تنها برای خریداران ارسال می‌کند و اگر شما شخصا فونت را خرید نکرده باشید یا خبرنامه به دستتان نرسد، ممکن است نسخه مورد استفاده شما همواره کامل‌ترین و کم نقص‌ترین نباشد.

ایران سنس

۳- این فونت قوانین سخت گیرانه ای برای اخذ لایسنس دارد. بطوری که پس از یکبار خرید مجبور هستید برای هر پروژه نرم افزاری به پنل خود در سایت fontiran.com مراجعه کنید و به نام وبسایت یا نرم افزارتان لایسنس ایجاد کنید. ضمن اینکه لایسنس پروژه‌های تجاری رایگان نیست و لازم است دوباره پول پرداخت کنید. (اگرچه رعایت نکردن این قوانین تاثیری در عملکرد فونت‌ها ندارد و تقریباً حالتی داوطلبانه دارد)

اما با این حال ظهور چنین مجموعه فونتی با همه مزایا و محدودیت‌ها قدمی رو به جلو برای فونت فارسی در ایران محسوب می‌شود. شاید این شروع یک جریان برای قطع وابستگی ما فارسی زبان‌ها به فونت‌های نه چندان زیبای ویندوز، اپل و گوگل باشد.

به امید روزهایی بهتر برای فونت فارسی

 

برای کسب اطلاعات کامل‌تر درباره این فونت یا خرید آن به این سایت فونت ایران مراجعه کنید.

فونت ایران سنس

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.