سیستم‌عامل iOS هر روز ترافیک بیشتری از وب را به خود اختصاص می‌دهد و این بدین معناست که کاربران بیشتری از طریق آیفون و آیپد به اینترنت متصل می‌شوند، جالب است بدانید در این بین، اندروید بزرگترین رقیب اپل، تنها حدود ۲۰ درصد سهم دارد. جزئیات بیشتر به همراه آمار و ارقام دقیق‌تر را در ادامه مطلب مشاهده کنید.


اندروید معمولا به عنوان پادشاه دنیای موبایل شناخته می‌شود اما آمار و ارقام تازه منتشر شده توسط Net Application نشان می‌دهد که کاربران iOS اپل اکثر ترافیک موبایل را اشغال کرده‌اند.

هرچند فروش تلفن‌های هوشند اندرویدی روز به روز رو به افزایش است اما آمارها نشان می‌دهد که نمودار رشد تعداد کاربرانی که از طریق آیپد و آیفون به اینترنت متصل می‌شوند سیر صعود دارد تا جایی که در تازه‌ترین گزارشات اعلام شده که ۶۵.۳ درصد ترافیک وب موبایل توسط ابزارهای مبتنی بر iOS اشغال شده است.

اندروید نیز در ماه گذشته حدود ۱۹.۷ درصد سهم داشته که نسبت به سال گذشته همین ماه ۵.۴ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش آیپد با ۳۶.۷ درصد در صدر جدول و پس از آن آیفون با ۲۶.۸ درصد در رتبه دوم جای گرفته است.

جالب است بدانید پس از iOS و اندروید سیستم‌عامل‌های تحت پلتفرم Java ME که معمولا برروی تلفن‌های معمولی نصب می‌شود با ۱۰.۲ درصد سهم در رتبه سوم جای دارد و پس از آن نیز سیستم‌عامل BlackBerry ساخت RIM با ۱.۹ درصد در رتبه چهارم و سیمبین نوکیا با ۱.۵ درصد در رتبه پنجم جای گرفته است.

هنوز سهم ویندوز فون مایکروسافت آنقدر کم است که به چشم نمی‌آید.

شما چقدر از موبایل یا تبلت خود برای وب‌گردی استفاده می‌کنید؟


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.