تبلت سرفیس نشانه‌ای از تغییر استراتژی اساسی در مایکروسافت بود. اگر همچنان پس از معرفی این محصول زیبا به وقوع تغییرات در غول نرم‌افزاری دنیا شک داشتید، بد نیست بدانید که استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت، طی نامه‌ای به سهام‌داران اعلام نموده که محصولات طراحی شده توسط مایکروسافت (مثل سرفیس) به اندازه هر چیز دیگری در این کمپانی اهمیت دارند.


بالمر در ادامه می‌گوید که یک تغییر اساسی در رویکرد این کمپانی واقع در ردموند به وجود آمده و سرمایه‌گذاران از این پس هر از چند گاهی شاهد ارائه یک محصول خاص برای اهدافی خاص از این کمپانی خواهند بود (مثل سرفیس یا Xbox) که خدمات درخور را به بهترین شکل به مشتریان ارائه خواهد نمود. بالمر می‌افزاید که برنامه‌های بلند مدت مایکروسافت روی ابزارهای تازه و اینترفیس‌های یادگیری متمرکز شده است.

این نامه ظاهرا نوید دهنده آینده‌ای خوش برای مایکروسافت است. همچنین می‌توان پیام پنهان این نامه خطاب به شرکای سخت‌افزاری مایکروسافت، که به ورود مایکروسافت به عرصه رقابت اعتراض داشتند، را درک کرد که به آنها می‌گوید: «با این قضیه کنار بیایید».

مایکروسافت همواره گفته که سخت‌افزارهای طراحی‌شده توسط خودش مکملی برای محصولات شرکای این کمپانی خواهد بود و به نظر می‌رسد که غول نرم‌افزاری ردموند به هیچ عنوان قصد قطع همکاری با شرکای سخت‌افزاری خود را ندارد.


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.