امروز نشست بسیار مهمی پیرامون استراتژی‌های طراحی جدیدی سامسونگ با کد رمز «طراحی 3.0» در ساختمان مرکزی این کمپانی در شهر سئول کره‌ی جنوبی برگزار گردید. بنا به گزارشی که در روزنامه‌ی «کرین هرالد» منتشر شده است، در این جلسه مدیران رده بالای اجرایی سامسونگ شرکت داشتند؛ از آن جمله می‌توان به حضور «یون بو کن» و «جونگ کن» اشاره کرد. موضوع این جلسه نیز حول استراتژی‌های آتی کمپانی صاحب نام آسیایی برای ظاهر تولید محصولات جدید خود بود.


نخست اجازه دهید به این کد رمز قدری بپردازیم. به اعتقاد نگارنده، هر یک از ابزارهای همراه سامسونگ که پیش از گلکسی S III عرضه شده‌اند دارای اصول «طراحی 1.0» و بعد از گلکسی S III نیز تمامی محصولات به استفاده از چهارچوب‌های «طراحی 2.0» سوق داده شده‌اند؛ که در نسل دوم بیش از پیش شاهد الهام از عناصر طبیعی بوده‌ایم. حتی در تازه‌ترین گوشی پرچم‌دار آن‌ها، یعنی گلکسی S4 نیز از اصول «طراحی 2.0» استفاده شده است.

از آنجایی که گلکسی S در سال 2010 ارائه شد، سامسونگ از پلاستیک به عنوان ماده‌ی اولیه‌ی اصلی برای ساخت این گوشی استفاده کرده است. و امیدواری علاقه‌مندان برای بهره از مواد بسیار با کیفیت در ساخت گلکسی S4 به جایی نرسید؛ این در حالی بود که سایر تولیدکنندگان از مواد بسیار مرغوب استفاده کرده‌اند، که از آن جمله می‌توان به استفاده از آلیاژ آلومینیوم اشاره کرد. هر چند پلاستیک ماده‌ای با دوامی است و ماندگاری طولانی دارد، اما خریداران ترجیح می‌دهند گوشی گران قیمتی که می‌خرند از بدنه‌ی مقاوم‌تر و حتی لوکس‌تری باشد.

آقای یون در این رابطه می‌گوید:

در طول کنفرانس، ایده‌های جدید پیرامون روش‌های فعلی طراحی در بازار محصولات الکترونیکی و استراتژی‌های موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت. تمامی افرادی که در این جلسه شرکت کرده بودند، موافقت خود را با این موضوع ابراز داشتند که خریداران می‌بایست قادر باشند محصولات سامسونگ را به راحتی تشخیص دهند.

«طراحی 3.0» همان استراتژی‌های جدید سامسونگ در زمینه‌ی طراحی تجهیزات الکترونیکی است که بیشتر به زیبایی‌های ظاهری محصولات جدید و قابلیت‌های فنی آن‌ها می‌پردازد. از این گذشته، ایجاد ارزش‌های مثبت و ارتباط سازنده با خریداران از دیگر اهداف این استراتژی‌های جدید در شرکت سامسونگ است.

این خبر بسیار خوبی برای تمامی طرفداران و علاقه‌مندان به محصولات سامسونگ است. از این پس می‌توان امیدوار به تولید محصولاتی با کیفیت ظاهری بالاتر و به کارگری اصول طراحی نوین باشیم. البته گلکسی Note III فاقد این اصول تازه است، و بیشتر از چهارچوب‌های طراحی S4 بهره‌ی خواهد برد. قرار است محصولاتی که در سال 2014 میلادی وارد بازار خواهند شد دارای استراتژی «طراحی 3.0» سامسونگ باشند.

نظر شما پیرامون این استراتژی و تصمیمان گرفته شده چیست؟ ظاهر محصولات تا چه حد برایتان حائز اهمیت است؟


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.