چه عواملی باعث برتری یک وب سایت می شود؟ محتوای غنی، طراحی خوب و قابلیت های مفید تنها برخی از موارد مهم و ارزشمند در انتخاب یک وب سایت به شمار می روند. ما برای انتخاب وب سایت های برتر سال هر کدام رابصورت کامل بررسی می کنیم و در نهایت وب سایت هایی که از همه نظر قابل قبول هستند را به لیست برترین ها اضافه می کنیم. در این مقاله لیست 100 وب سایت برتر را در شاخه های مختلف از ابزارهای آنلاین، سرگرمی، خبری، فیلم تا فناوری معرفی می کنیم. در قسمت اول مقاله 18 وب سایت کاربردی که در واقع ابزار آنلاین هستند را معرفی کنیم. این وب سایت ها، سرویس های فوق العاده جذابی را بصورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند.


پیش از شروع مقاله لازم است بدانید که تمام وب سایت های معرفی شده در این مقاله و مقالات دیگر معرفی وب سایت در بخش وب لینک دسته بندی می شوند تا هر زمان که به آنها نیاز داشتید به راحتی وب سایت مورد نظر خود را بیابید.

ابزارهای جدید آنلاین

If This Then That

If This Then That

"اگر این آنوقت آن"، همانطور که از نام این وب سایت مشخص است، به کمک آن می توانید امور مختلف را به شرطی که اتفاق خاصی رخ دهد، انجام دهید. این وب سایت به شبکه های اجتماعی و سرویس های مختلف آنلاین متصل می شود و کارهای بسیار جالبی را بریتان انجام می دهد. بعنوان مثال می توانید به این ifttt بگوید اگر کسی شما رو به یک عکس در فیس بوک تگ کرد برای شما اس ام اس و یا ایمیل بفرستد، یا مثلا اگر تصویر پروفایل خود در فیس بوک را عوض کردید خودش تصویر پروفایل توییتر شما را نیز تغییر دهد، یا اگر مطلب جدیدی به Feed Reader گوگل اضافه شد آن را به Evernote نیز اضافه کند، یا به عنوان مثال اگر فردا هوا بارانی بود یک ایمیل به اکانت جیمیل شما ارسال کند. اگر با دقت تنظیمات این وب سایت را انجام دهید بسیاری از امور مورد نیاز شما را بصورت خودکار انجام می دهد.

وب سایت ittt.com

BellStrike

bellstrike

به کمک این وب سایت می توانید بصورت آنلاین و به ساده ترین شکل ممکن، سایت اینترنتی شخصی خود را طراحی و راه اندازی کنید. کل روند ساخت وب سایت نیز بصورت کاملا مجانی انجام می شود. کاربر می تواند براساس نیاز خود از یکی از قالب های پیش فرض استفاده نموده و آن را سفارشی کند.

وب سایت BellStrike

imgur

نام این وب سایت را اینگونه بخوانید (Image-er)، این وب سایت برای یک منظور راه اندازی شده است: روش ساده برای اشتراک گذاری عکس.
عکس های خود را با فرمت های مختلف در این وب سایت آپلود کنید تا بصورت تصادفی برای بازدیدکنندگان سایت نمایش داده شوند. حتی اگر عکسی برای آپلود کردن ندارید باز هم با سر زدن به صفحه اصلی این وب سایت می توانید تصاویر مختلف و بعضا جالبی را مشاهده کنید.

Tout

tout

شاید شما 12Seconds را به خاطر نیاورید، این وب سایت به کاربر این امکان را می داد تا ویدیوی کوتاه بسازد و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. این وب سایت از بین رفت! اما Tout با کارایی نسبتا یکسان و امکانات بسیار بهتر تاسیس شده است. به کمک این نرم افزار آنلاین می توانید از طریق کامپیوتر و یا موبایل خود یک ویدیو 15 ثانیه ای بسازید و آن را در فیس بوک، یوتیوب، توییتر و یا از طریق ایمیل برای دیگران ارسال کنید. حتی اگر قصد ساختن ویدیو را ندارید باز هم با سر زدن به این وب سایت می توانید ویدیو های جذابی برای تماشا پیدا کنید.

وب سایت Tout

Join.me

joinme

شاید با نرم افزار LogMeIn برای کنترل یک کامپیوتر از راه دور و به اشتراک گذاری صفحه کامپیوتر خود استفاده کرده باشید. وب سایت فوق العاده Join.me به شما این امکان را می دهد تا صفحه مانیتور خود را با حداکثر 250 نفر به اشتراک بگذارید. این نرم افزار فوق العاده، مناسب کارهای گروهی، جلسات اداری، نمایش و معرفی یک مورد خاص و حتی رفع مشکلات کامپیوتر و کمک گرفتن از یک کارشناس است. این وب سایت به شما امکان مشاهده صفحه کامپیوتر از طریق موبایل و تبلت را نیز می دهد.

وب سایت Join. Me

Klout

klout

این وب سایت میزان نفوذ هر کاربر در شبکه های اجتماعی مختلف را اندازه گیری می کند و به کاربر امتیاز می دهد. براساس میزان فعالیت شما در شبکه های اجتماعی و تعداد دوستان، پست های ارسال شده و فعالیت های دیگر در شبکه های اجتماعی امتیاز می گیرید. Klout به شبکه اجتماعی مختلف از جمله فیس بوک، گوگل پلاس، توییتر و غیره متصل می شود و میزان فعالیت کاربر را می سنجد. می توانید امتیاز خود را با دیگر دوستان و اطرافیان خود مقایسه کنید.

وب سایت Klout

در صفحه بعد با ابزارهای آنلاین کلاسیک آشنا شوید.


ابزارهای آنلاین کلاسیک

Mint

mint

این وب سایت به شما کمک می کند تا به حساب و کتاب های شخصی خود سر و سامان دهید و خرج و مخارج خود را ساماندهی کنید. به کمک Mint می توانید حساب های بانکی خود را کنترل کنید و اطلاعات مربوط به اقساط وام ها، هزنیه های جاری و غیره را بررسی نمایید. کاربر می تواند بودجه خود را به بخش های مختلف از جمله پرداخت قبوض، غذا، اجاره و غیره اختصاص دهد.

وب سایت Mint

Bing

bing

استراحتی به گوگل بدهید و موتور جستجوی مایکروسافت را نیز امتحان کنید. بسیاری اعتقاد دارند که موتور جستجوی Bing بهترین ابزار برای جستجوی ویدیو است. هر چند نحوه نمایش و سازماندهی نتایج جستجو مشابه موتورهای جستجو دیگر است اما Bing براساس جستجوی کاربر، نتایج را در زمینه های مختلف از جمله خرید و سفر و یا سلامت و پزشکی بصورت دسته بندی شده در قسمت بالای صفحه نمایش نتایج نمایش می دهد که باعث راحتی کار کاربر می شود. نحوه نمایش تصاویر و امکانات جستجو عکس در بینگ نیز بسیار جالب است و ارزش امتحان کردن را دارد.

موتور جستجوی Bing

Blogger

blogger

بدون شک Blogger قدیمی ترین و بهترین سرویس ساخت وبلاگ در دنیا است. گوگل جدیدا امکانات بسیار جالبی را به این سرویس اضافه نموده و ابزارهای متنوعی را در اختیار وب لاگ نویسان قرار داده است. کاربر می تواند وبلاگ خود را به سرویس های دیگر گوگل مانند AdSense و Analytics نیز متصل کند. اگر تمایل دارید از سرویس وب لاگ های وطنی استفاده کنید می توانید Blogfa و یا Mihanblog را برگزینید.

سرویس وب لاگ Blogger

Box

box

چه از سرویس مجانی باکس استفاده کنید و چه سرویس 15 دلار در ماه آن را انتخاب نمایید، Box یک مکان قدرتمند برای نگهداری اسناد و فایل های شما در فضای مجازی است. شما می توانید محتوای موجود در Box خود را به اشتراک بگذارید، فایل های خود را همگام (Sync) نمایید و به محتوای موجود در Box خود از طریق موبایل، تبلت و کامپیوتر دسترسی داشته باشید. حتی می توانید Box خود را با نرم افزار گوگل یکپارچه کنید. باکس بصورت مجانی 5 گیگابایت فضای امن آنلاین در اختیار شما قرار می دهد.

فضای ذخیره سازی Box

Flicker

flicker

فیلیکر سرویس اشتراک گذاری عکس و فیلم یاهو است. این وب سایت با بیش از 6 میلیارد عکس عنوان بزرگترین وب سایت اشتراک گذاری عکس را از آن خود کرده است. کاربران می تواند عکس های خود را با میلیون ها کاربر این وب سایت به اشتراک بگذارند و یا آلبوم های شخصی و خانوادگی ایجاد نمایند و تنها به اطرافیان خود اجازه دسترسی به آنها را بدهند. اگر به عکس و عکاسی علاقمندید این وب سایت بهترین مکان برای وقت صرف کردن است.

سرویس اشتراک گذاری عکس Flicker

Google Docs

docs

نرم افزارهای آفیس معمولی را کنار بگذارید و از سرویس رایگان و آنلاین گوگل برای ایجاد و مشاهده اسناد اداری و شخصی خود استفاده نمایید. اسناد شما برروی سرورهای ایمن گوگل ذخیره می شوند تا هیچ وقت نگران از دست رفتن آنها بدلیل مشکلات سخت افزاری و یا ویروس های کامپیوتری نباشید. اگر هم قرار باشد روی یک فایل چند نفری کار کنید گوگل داک به بهترین شکل ممکن این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به همراه همکاران خود یک فایل متنی، صفحه گسترده (مانند Excel) و یا پرزنتیشن (مانند Powerpoint) را ایجاد و ویرایش نمایید. کاربر می تواند از طریق تلفن، تبلت و یا کامپیوتر خود به فایل های موجود در Google Docs دسترسی داشته باشد البته به شرطی که ابتدا به اینترنت متصل شود.

آفیس آنلاین Docs


Gmail

gmail

Gmail بی تردید بهترین سرویس ایمیل تحت وب در دنیا است. جی میل استانداردهای جدیدی را در این زمینه تدوین کرده است و قابلیت های خارق العاده را در اختیار کاربر قرار می دهد. سرعت این سرویس ایمیل بسیار بالاست و امکانات منحصر به فردی را بصورت مجانی در اختیار کاربر قرار می دهد. فضای ذخیره سازی نامه ها هم آنقدر زیاد است که هیج وقت نگران پر شدن صندوق پستی خود نخواهید بود. اگر از مرورگر کروم نیز استفاده کنید می توانید با نصب افزونه Offline Google Mail، ایمیل های خود را بصورت آفلاین نیز مشاهده کنید.

سرویس ایمیل گوگل Gmail

Meebo

Meebo

مهم نیست از چه مرورگری استفاده می کنید. می توانید بدون نصب نرم افزار از یک مسنجر تمام عیار استفاده کنید. با این وب سایت می توانید با دوستان خود در Yahoo, Windows Live, AIM و Facebook چت کنید. Meebo امکانات متنوعی دارد که باعث محبوبیت آن شده است. از این وب سایت علاوه بر کامپیوتر در ابزارهای مختلف از جمله تبلت و موبایل نیز می توانید استفاده نمایید.

وب سایت Meebo

Pandora

pandora

این وب سایت بهترین سرویس رادیو اینترنتی برای پخش موزیک است. پاندورا ایستگاه های مختلف سفارشی شده براساس علایق کاربر ایجاد می کند و براساس سلیقه کاربر، گروه و آهنگ های مختلف را دسته بندی و پخش می کند. نرم افزار این وب سایت برای آیفون نیز بسیار محبوب است. در هنگام پخش موزیک تبلیغ نیز پخش می شود ولی اصلا تعداد و زمان آنها آزار دهنده نیست. متاسفانه این سرویس برای کاربران ایرانی در دسترس نیست.

رادیو اینترنت Pandora

Picnik

picnik

این وب سایت که در مارچ 2010 توسط گوگل خریداری شد یک ابزار آنلاین برای ویرایش سریع و آسان عکس است. کاربر می تواند تصاویر را از Picasa, Flicker و یا فیس بوک وارد برنامه نموده و برروی آنها تغییرات ایجاد کند. کاربر همچنین می تواند پس از اعمال تغییرات و روتوش تصویر در خواست چاپ آن را صادر کند و نسخه چاپی با کیفیت آن را خریداری کند. این ابزار برای کاربران عادی مجانی است اما اگر بخواهید از امکانات حرفه ای آن استفاده کنید باید 24.95 دلار در سال پرداخت کنید.

ویرایشگر عکس PicNik

Youtube

youtube

بدون شک یوتیوب، بزرگترین و قوی ترین سرویس اشتراک گذاری ویدیو در دنیاست. در این وب سایت در هر زمینه ای که تصور می کنید ویدیو وجود دارد. بسیاری از خبرگزاری های معتبر دنیا نیز محتوای تصویری خود را در یوتیوب آپلود می کنند و کانال های اختصاصی خود را در این وب سایت راه اندازی کرده اند. در یوتیوب پس از آپلود ویدیو، می توانید آن را ویرایش کنید و کلیپ مورد علاقه خود را ایجاد و با دیگران به اشتراک بگذارید. به دلیل فیلترشدن این وب سایت می توانید از نمونه ایرانی، Aparat با امکانات محدود تر استفاده نمایید.

یوتیوب

منبع: PC Magazine Dec 2011


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.