با شروع فروش آی‌مک جدید، بررسی‌های آن در سطح اینترنت در حال پخش هستند. این بررسی‌ها شامل بنچمارک‌ها و عکس‌های مربوط به قسمت‌های مختلف این کامپیوتر جدید اپل می‌شود که نگاهی اجمالی به آن دارند. در ادامه شما را از جزئیات مربوط به این بررسی‌ها آگاه خواهیم کرد.


وب‌سایت سی‌نت یک بررسی کامل از مدل 27 اینچی آی‌مک جدید انجام داده است. جالب است بدانید که این مدل تا چند هفته آینده به دست کاربران نخواهد رسید. همانطور که در ویدئوی ارائه شده گفته می‌شود، تغییر اساسی که در این آی‌مک دیده می‌شود، مربوط به طراحی آن است و گرنه تغییرات آنچنانی در آن نسبت به مدل‌های قبلی وجود ندارد.

احتمالاً بخاطر اینکه مهمترین فرقی که در آی‌مک جدید بوجود آمده، طراحی آن است، نگران و دودل می‌شوید. لبه‌های باریک‌تر، جلوه بهتری دارند اما این مسئله تاثیری در افزایش سرعت پردازش یا کاربری کلی نخواهد داشت. خوشبختانه این کامپیوتر جدید تکامل یافته طرح کامپیوتری است که شالوده و زیربنای تکنیکی قوی دارد. در این آی‌مک جدید، ساختار کامپیوتر بروز شده و قسمت‌هایی از آن صیقل داده شده که باعث می‌شود آی مک جدید در جایگاه شایسته قبلی خود برقرار بماند.

سی‌نت این کامپیوتر را مورد بررسی قرار داده است. کامپیوتر زیبایی که مجهز به پردازنده Core i7 با فرکانس کلاک 3.4 گیگاهرتز، یک‌ ترابایت فیوژن درایو (تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات که توسط خود اپل ابداع شده است) و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 680MX است. این کامپیوتر در بنچمارک‌های انجام شده، عملکرد خوبی نشان داده است. همچنین فناوری جدید اپل با نام «فرایند لایه‌ای صفحه نمایش» (Display Lamination Process) که باعث کاهش بازتاب نور آن می‌شود، روی این آی‌مک جدید عملکرد مناسبی داشته است. آی مک جدید از جهات فراوانی با کامپیوتر 27 اینچی دل XPS One قابل مقایسه است. البته کامپیوتر دل با داشتن قابلیت لمسی و درایو بلوری، یک سر و گردن از رقیب اپلی بالاتر ایستاده است.

وب‌سایت The Verge هم هر دو مدل آی‌مک جدید را مورد بررسی قرار داده و تاثیر تکنولوژی فرایند لایه‌ای صفحه نمایش را در بوته آزمایش گذاشته است.

پنل‌ آی‌پی‌اس مورد استفاده در این کامپیوتر همانند آی‌مک قبلی است، اما در نسخه جدیدتر یکپارچگی بهتر و بیشتری را شاهد هستیم. اپل گفته که با قرار دادن صفحه نمایش روی شیشه، بازتاب‌های صفحه تا 70 درصد کاهش یافته که باعث می‌شود تابش نور که در بسیاری از صفحات رخ می‌داد، بسیار کم شود. البته هنوز هم مقداری از این بازتاب نور وجود دارد. بهبود در روند ساخت هم باعث شده که تصاویر واقعی‌تر باشند، بطوری که گویی اجسام از صفحه می‌خواهند بیرون بپرند! لبه‌های براق و صیقلی صفحه نمایش هم که در آن دوربین فیس تایم HD قرار گرفته، تقریباً بیشترین بازتاب نور را دارد. باید بگویم من کاملاً از این مسئله که بهبود کیفیت صفحه نمایش بدون ایجاد تغییرات در تکنولوژی‌های یک کامپیوتر، باعث تغییر شده، شگفت زده شدم. جراحی پلاستیک واقعاً تاثیر زیادی دارد! هر دو صفحه نمایش تولید رنگ خوبی دارند و بسیار درخشان هستند. صفحه نمایش آی‌مک‌های جدید زاویه دیدنزدیک به 180 درجه را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

در کل The Verge به هر دو مدل آی مک نمره 9.0 داده و در مورد آنها گفته که «هنوز بهترین کامپیوتر رومیزی بازار» هستند اما در ادامه می‌گوید که راه برای کامپیوترهای ویندوز 8 که ویژگی‌های پیشرفته ای همچون صفحات لمسی و نرم افزارهای بیشتر دارند، باز است و با قدرت با آی‌مک‌ها رقابت خواهند کرد.


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.