استفاده از اینترنت و گجت‌ها بدون بهره از وب سایت‌های کاربردی و برنامه‌های بدردبخور لطفی ندارد به همین خاطر است که نمی‌توان لزوم و ضرورت بهره از چنین مواردی را انکار کرد. از این رو امروز و در این مطلب تعدادی از تازه‌ترین ابزارهای کاربردی وب را برای شما گردآوری کرد‌ه‌ایم؛ با زومیت همراه باشید.


HelloCamera

01 webفیلترهای مخصوص ویرایش عکس یکی از کلیدی‌ترین ابزارها برای زیبا کردن تصاویری است که با گوشی تلفن همراه خود تهیه کرده‌اید. اما گاهی تعداد این فیلترها آنقدر زیاد است که کاربر نمی‌تواند تصمیم بگیرد کدامیک برای تصویر مناسب‌تر است. HelloCamera برنامه‌ای کاربردی برای گوشی‌های آیفون اپل است که با توجه به عکسی که گرفته‌اید استفاده از فیلترهای مناسب را پیشنهاد می‌کند.

استفاده از HelloCamera در گوشی‌های هوشمند اپل رایگان است. این برنامه در حدود 9 مگا بایت فضای گجت شما را اشغال می‌کند و می‌توانید آن را بر روی انواع محصولات اپل- گوشی آیفون، دستگاه پخش چندرسانه‌ای آی‌پاد تاچ و تبلت آی‌پد - که دارای سیستم‌عامل iOS 4.3 و بالاتر هستند نصب نمایید.

این برنامه فیلترهای متنوعی برای حالات گوناگون دارد؛ از آن جمله می‌توان به فیلترهای مناسبی برای عکس‌های پرتره، منظره، غذا، عکاسی در شب و عکس‌برداری از اجسام اشاره کرد. بدین ترتیب با توجه به موضوع عکس، فیلتر مناسب آن را در اختیار خواهید داشت که در نهایت خواهید توانست عکس بهتری را بسازید.

قابلیت‌های کلیدی:

  • ظاهر کاربر پسند و زیبا
  • سازگار با کلیه ابزارهای مجهز به سیستم‌عامل iOS
  • مجهز به فیلترهای متنوع و جذاب
  • وجود توضیحات مناسبی برای سهولت در انتخاب فیلترها
  • ابزارهای مشابه: Meta و CamVintagizer

SpeakMe

02 webمی‌توانید در ابزارهای اندرویدی نسخه 2.1 و بالاتر از برنامه SpeakMe استفاده نمایید. این برنامه تمامی اعلانات تازه را با صدایی بلند برایتان می‌خواند تا اگر گرفتار امور روزمره هستید و وقت نمی‌کنید به گوشی یا گجت‌تان سر بزنید، از این اعلانات غافل نشوید. این برنامه به خصوص زمانی که مشغول رانندگی، انجام تمرینات ورزشی و دیگر فعالیت‌ها هستید به کارتان می‌آید. جالب اینجاست نه تنها با این برنامه می‌توانید به اعلانات خود گوش کنید بلکه با تنظیم آن می‌توانید برنامه‌هایی که مایلید چنین امکانی داشته باشند را نیز مشخص کنید.

از این گذشته مدت زمان خواندن هر اعلان و فاصله زمانی بین دریافت اعلان و خواندن هر یک از این موارد نیز قابل تنظیم است. برای استفاده‌ی بهینه از این برنامه لازم است تا کتابخانه گفتاری ویژه‌ای را بر روی دستگاه قرار دهید که نصب آن از داخل برنامه چندان کار دشواری نیست.

قابلیت‌های کلیدی:

  • اطلاع حاصل کردن از اعلانات به صورت صوتی
  • تعیین حداقل زمان وقفه پیش از اعلام صوتی اعلانات جدید
  • بهترین ابزار برای آگاهی از اعلانات جدید در حین رانندگی، ورزش و مواقعی که نمی‌توان به گجت دسترسی داشت

QuickRes

03 webفناوری نمایشگرهای رتینا پیکسل‌های بسیار زیادی را در صفحه نمایش جای داده‌اند، بنابراین می‌توانید تصاویری با وضوح بالاتری داشته باشید. هر چند انجام این تنظیمات موجب می‌شود تا آیکون برنامه‌ها بسیار ریز و کوچک شود، با این حال تنظیمات نمایش در لپ‌تاپ‌ها به صورت پیش‌فرض از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کند. پس اگر کار گرافیکی انجام می‌دهید و مایلید تا تجربه‌ی بسیار با کیفیت‌تری داشته باشید، QuickRes همان برنامه‌ای است که به کارتان خواهد آمد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا وضوح نمایشگر رایانه‌ی مک خود را بسیار افزایش دهید.

برنامه‌ی رایگان QuickRes به خوبی در رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌های مک نصب می‌شود و وضوح تصویر خروجی را نهایتاً تا 2400×3840 پیکسل افزایش می‌دهد. این برنامه‌ی ریزه میزه که به صورت فشرده شده، تنها با حجم یک مگا بایت قابل دریافت است، کار بسیار بزرگی می‌کند که تنها طراحان، گرافیست‌ها، عکاسان و علاقه‌مندان به تماشای تصاویر ویدئویی با وضوح بسیار بالا قدر آن را به درستی می‌دانند.

قابلیت‌های کلیدی:

  • برنامه‌ کاربردی رومیزی با ظاهر کاربر پسند
  • سازگار با لپ‌تاپ‌های مک با صفحه نمایش رتینا
  • افزایش ابعاد نمایشی تا بالاترین حد ممکن
  • با حداکثر وضوح پشتیبانی شده‌ی 2400×3840 پیکسل
  • ابزار مشابه: Phone-Size

MyCoverPoint

04 webزمانی که مارک زاکربرگ و همکارانش در شرکت فیس‌بوک ظاهر حساب‌های کاربران را به Timeline تغییر دادند، بسیاری از این اقدام ابراز ناخرسندی کردند و آن را برنتابیدند؛ با این وجود اغلب کاربران از تصویر اولیه (Cover Photo) استقبال کردند و با طراحی تصاویر زیبا، کاغذ دیواری حساب فیس‌بوک خود را به بهترین نحو آراستند. به تناسب، وب سایت‌های زیادی شروع به ارائه خدمات طراحی رایگان و غیر رایگان برای این منظور کردند.

در حالی که بسیاری از سایت‌هایی که خدمات رایگان ارائه می‌کنند واترمارک کوچکی را در یکی از گوشه‌های عکس باقی می‌گذارند، اغلب کاربران ترجیح می‌دهند به نحوی این لکه ننگ را پاک کنند! به همین منظور سرویس MyCoverPoint این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا به رایگان تصویر اولیه‌ی زیبایی داشته باشند که هیچ نام و نشانی از سازنده‌ی آن ندارد.

برای ساخت تصویر اولیه‌ی اختصاصی خود، لازم است به این برنامه اجازه‌ی دسترسی به حساب فیس‌بوک خود را بدهید. البته تصاویر بسیار زیادی نیز در این وب سایت وجود دارد که از پیش آماده شده و به صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند. برخی از این دسته‌بندی‌ها عبارتند از انتزاعی، جانوران، کاریکاتور / انیمیشن، هنری، سیاه و سفید، برندهای مطرح، اتومبیل / دوچرخه، افراد مشهور / ستاره‌ها، تصاویر رنگارنگ و...

قابلیت‌های کلیدی:

  • سرویس رایگان تحت وب و کاربر پسند
  • امکان ایجاد تصاویر اولیه (Cover Photo) کاملاً رایگان و بدون واترمارک
  • حاوی تعداد بسیار زیادی تصاویر اولیه‌ی آماده در دسته‌بندی‌های گوناگون

Deets

05 webوقتی چند هفته پیش به فهرست مخاطبین (Contacts) گوشی خود مراجعه کردم با کمال تعجب بیش از 1000 مورد در آن یافتم. خب به شخصه ارتباط تلفنی چندانی با افراد ندارم و در کل حلقه‌ی دوستان کوچکی دارم. حالا فرض کنید شخصی که مسئولیت روابط عمومی سازمانی را بر عهده دارد یا افرادی که دوستان زیادی دارند چه تعداد مخاطب در گوشی خود خواهند داشت! به همین خاطر نیاز به دسته‌بندی و منظم و مرتب کردن این موارد یکی از نیازمندی‌های امروزی است.

برنامه Deets را می‌توان در گوشی‌های اندرویدی و اپلی (iOS) نصب نمود. این برنامه ظاهر زیبا و رنگارنگی دارد و می‌تواند کمک بزرگی در این بین به شمار می‌رود. با حجم 11 مگا بایتی که این برنامه دارد، مطمئناً جای زیادی از گجت شما را اشغال نخواهد کرد و در عین حال می‌تواند کاربردهای فراوانی برای شما داشته باشد. این برنامه در iOS 4.2 یا بالاتر نصب می‌شود.

به کمک برنامه Deets می‌توانید مخاطبین خود را دسته‌بندی کرده و برای هر گروه اطلاعات خاصی را ارسال نمایید. این اطلاعات می‌تواند شامل ارسال پیام، پیوند (لینک) یا تصاویر دلخواه باشد. جالب اینکه اطلاعات اصلی گوشی‌تان نیز با ویرایش مخاطبین در این برنامه به روز می‌شوند و دیگر نیازی به دست‌کاری مجدد نخواهید داشت. بدین ترتیب نه تنها دسترسی بلکه ویرایش تمامی مخاطبین کار ساده‌تری خواهد شد.

قابلیت‌های کلیدی:

  • برنامه کاربردی کاربر پسند
  • سازگاری با کلیه گجت‌های اپلی (مجهز به سیستم عامل iOS)
  • سازگاری با انواع گجت‌های اندرویدی
  • امکان دسته بندی اطلاعات تماس در گروه‌های مختلف
  • امکان اشتراک‌گذاری پیام‌ها، پیوندها و تصاویر در گروه‌های دلخواه
  • امکان همگام‌سازی اطلاعات تماس موجود در برنامه با گوشی / گجت

 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.