در این مطلب به یکسری از تغییرات بصری در به‌روزرسانی اندروید ۷.۰ نوقا برای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج سامسونگ و روش نصب این آپدیت می‌پردازیم.


همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ شرکت سامسونگ نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۷.۰ نوقا را برای دو گوشی پرچم‌دار خود یعنی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج منتشر کرده است. البته آپدیت یادشده فقط برای کاربرانی در دسترس قرار گرفته که از طریق اپلیکیشن سامسونگ بتا نسبت به ثبت‌نام در این برنامه اقدام کرده باشند. نسخه‌ی آزمایشی اندروید نوقا در حال حاضر در انگلستان، آمریکا، کره و چین منتشر شده و پیش از نصب این نسخه به کاربران اعلام می‌شود که نسخه‌ی نهایی تا چند وقت آینده منتشر خواهد شد و امکان دارد در این آپدیت مشکلاتی وجود داشته باشد.

سامسونگ اعلام کرده که برخی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های ارائه‌شده در رابط کاربری Grace UX که پیش‌تر در گلکسی نوت ۷ ارائه شده بود را در به‌روزرسانی مذکور برای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج نیز ارائه کرده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به تنظیمات جدید Always-on Display، افزایش کارایی و حالت‌های ذخیره‌ی نیرو اشاره کرد. حال به نظر می‌رسد سامسونگ به قول خود عمل کرده و این ویژگی‌ها را در نسخه‌ی آزمایشی اندروید نوقا برای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج ارائه کرده است.  در ادامه با زومیت همراه باشید تا شما را با برخی از تغییرات این آپدیت آشنا کنیم.

Always-on-display (صفحه‌ی همیشه روشن)

سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج، قابلیت Always-on-display را ارائه کرد. اما با به‌روزرسانی جدید اندروید نوقا، ویژگی‌هایی جدیدی به این بخش اضافه شده‌ است که می‌توان به قالب‌های جدید برای نمایش ساعت و نمایش اطلاعات بیشتر در نمایشگر خاموش اشاره کرد.

تصاویر رنگی پس‌زمینه هنگام برقراری تماس‌های صوتی و پوشه‌های شفاف

سامسونگ تلاش زیادی بر جنبه‌ی زیباشناسی رابط کاربری خود در به‌روزرسانی اندروید نوقا انجام داده و حالا پوشه‌ها در این رابط کاربری تصاویر کوچکی از محتویات‌شان را نشان می‌دهند و پس‌زمینه‌ای شفاف دارند. علاوه بر این هنگام برقراری تماس‌های صوتی، رنگ‌ها و طراحی جدیدی را در این رابط کاربری مشاهده خواهید کرد. رنگ پس‌زمینه‌ در این شرایط با توجه به رنگ پروفایل مخاطبان تغییراتی خواهد داشت.

به‌روزرسانی طراحی بخش تنظیمات و تغییر ظاهر بخش نوتیفیکشن‌ها 

علاوه بر اینکه شاهد تغییر طراحی بخش تنظیمات در رابط کاربری Grace UX هستیم، بخش نوتیفیکیشن‌ها نیز در به‌روزرسانی اندروید نوقا برای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج تغییراتی داشته است. این قسمت حالا به اندروید خالص گوگل شباهت بیشتری داشته و یک لایه‌ به رنگ آبی روشن در زمینه‌ی بخش نوتیفیکیشن‌ها خودنمایی می‌کند. اگر پیش از این از گلکسی نوت ۷ استفاده کرده باشید، آپدیت موردبحث شما را به یاد بخش نوتیفیکیشن‌های این فبلت خواهند انداخت.

حالت‌های جدید ذخیره‌ی نیرو، بهینه‌سازی عملکرد و امکان تغییر رزولوشن صفحه‌نمایش

گلکسی نوت ۷ به همراه قابلیت‌های جدیدی برای ذخیره‌ی انرژی معرفی شد. علاوه بر این فبلت یادشده حالت‌های مختلفی برای عملکرد بهتر ارائه می‌داد که یکی از آن‌ها امکان کاهش رزولوشن صفحه‌نمایش بین سه حالت QHD، فول اچ‌دی و اچ‌دی بود. حال این قابلیت‌ها در به‌روزرسانی اندروید نوقا برای گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج نیز در دسترس است.

ژست‌های حرکتی ساده‌تر و بهتر در اپلیکیشن دوربین

با سوایپ به چپ و راست می‌توان به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلترهای زنده دست یافت. علاوه بر این برای جابجایی بین دوربین جلو و عقب می‌توان از سوایپ به سمت بالا و پایین استفاده کرد. اکنون با به‌روزرسانی موردبحث اپلیکیشن دوربین بازطراحی شده و استفاده از آن آسان‌تر است.

علاوه بر آنچه گفته‌ شد، تعداد زیادی ژست حرکتی و تغییرات بصری دیگر در رابط کاربری Grace UX اعمال شده که پیش از این در گلکسی نوت ۷ نیز شاهد این ویژگی‌ها بودیم. همچنین فونت جدیدی به نام سامسونگ وان در اختیار کاربران قرار گرفته است. در کل به نظر می‌رسد سامسونگ سرانجام از رابط کاربری نه‌چندان محبوب تاچ‌ویز به یک رابط کاربری بسیار خوب و سریع دست یافته که بیشتر امکانات آن کاربردی است. بر اساس نظر کاربرانی که اندروید نوقا را روی گلکسی اس ۷ یا اس ۷ اج خود نصب کرده‌اند، کار با این دو گوشی روان‌تر نیز شده است. ما در زومیت این آپدیت را نصب کردیم و باید گفت که رابط کاربری گریس‌یو‌ایکس واقعا نرم و روان و سریع عمل می‌کند و نسبت به تاچ‌ویز امکانات بهتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. سامسونگ در حال حاضر قصد دارد تا بازخورد کاربران آزمایشی این به‌روزرسانی را به‌دقت بررسی کرده و به‌زودی نسخه‌ی نهایی آن را منتشر کند. در ادامه روش نصب دستی اندروید ۷.۰ بتا را روی گلکسی اس ۷ اج به شما‌ آموزش خواهیم داد.

روش نصب دستی اندروید ۷.۰ بتا روی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج

پیش از اقدام به انجام این کار توجه کنید که زومیت هیچ مسئولیتی در قبال خرابی دستگاه شما به عهده نمی‌گیرد. با این حال در صورتی که مراحل را به‌درستی انجام دهید می‌توان گفت این پروسه بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

ما اندروید ۷.۰ بتا را روی مدل دو سیم‌کارته‌ی گلکسی اس ۷ اج با شناسه‌ی مدل SM-G935FD نصب کرده‌ایم. این روش فقط برای مدل‌های SM-G930F/FD و SM-G935F/FD دو گوشی یادشده قابل انجام است.

پیش از شروع ابتدا حالت رفع اشکال یو‌اس‌بی را از مسیر setting>developer option فعال کنید.

usb debugging

۱-  فایل اندروید ۷.۰ بتا را با توجه به مدل گوشی‌ هوشمند خود از یکی از لینک‌های زیر دانلود کنید:

۲- سپس نسخه جدید نرم‌افزار Odin را از این لینک دانلود کنید.

۳- از نصب بودن درایور یو‌اس‌بی سامسونگ روی رایانه‌ی خود اطمینان حاصل کنید. برای دانلود جدیدترین نسخه‌ی درایور یاد شده به این لینک مراجعه کنید.

۴- برنامه‌ی Odin را در رایانه‌ی خود اجرا کنید. سپس گوشی‌ را خاموش کرده و با فشردن همزمان کلید‌های پاور + کاهش صدا + هوم به حالت دانلودینگ ببرید. پس از بالا آمدن صفحه دکمه‌ی زیاد کردن صدا را فشار دهید.

downloading mode

۵- کابل یو‌اس‌بی گوشی را به رایانه متصل کرده و چند ثانیه منتظر بمانید تا نرم‌افزار Odin آن را بشناسد.

۶- فایل‌های اندروید ۷.۰ را با توجه به نام آن‌ها و با توجه به شکل زیر در بخش مربوطه (BL، AP، CP و CSC) در نرم‌افزار Odin قرار دهید. با توجه به سرعت رایانه‌ی شما و به دلیل سنگین بودن فایل AP، امکان دارد اضافه کردن فایل‌ها چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. در نهایت نرم‌افزار ادین کلمه‌ی PASS را به رنگ سبزرنگ نمایش خواهد داد که در این حالت می‌توانید گوشی را از رایانه جدا کنید.

odin

نهایتا روی دکمه‌ی Start کلیک کرده و چند دقیقه منتظر بمانید تا گوشی شما با سیستم‌عامل به‌روزرسانی شده بالا بیاید.

نکات مهم:

  • تمام تنظیمات و داده‌های شما از گوشی پاک خواهد شد و پیش از اقدام به انجام به‌روزرسانی بهتر است از داده‌های خود نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.
  • امکان بالا نیامدن گوشی با این روش زیر یک درصد بوده و تا‌کنون تمامی کاربرانی که از این روش استفاده کرده‌اند، بدون مشکل اندروید نوقا را روی گلکسی اس ۷ یا اس ۷ اج خود نصب کرده‌اند.
  • امکان دانگرید با همین روش وجود دارد.
  • استفاده از این روش بر عملکرد Knox هیچ تاثیر ندارد.
  • استفاده از این روش باعث ابطال گارانتی نخواهد شد و رام مورد استفاده، رام رسمی سامسونگ است.
  • پیش از اقدام به انجام فلش دقت کنید که تنظیمات ادین شبیه به شکل زیر باشد و فقط دو گزینه‌‌ای که مشاهده می‌کنید فعال باشند.

pdin

اگر سوال یا نظری در این مورد دارید آن را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.