در iOS 10 نحوه‌ی باز کردن قفل گوشی تغییر کرده و با کشیدن انگشت باز نمی‌شود، اما این قفل با سنسور اثر انگشت باز می‌شود.


اپل ۲۳ شهریور نسخه‌ی نهایی سیستم عامل گجت‌های موبایل خود یا همان iOS 10 را منتشر کرد. iOS 10 تغییرات زیادی را به خود دیده که از جمله‌ی آن می‌توان به صفحه‌ی متحول شده‌ی قفل گوشی اشاره کرد. در iOS 10 دیگر خبری از اسلاید مخصوص برای آنلاک کردن گوشی نیست. در iOS 10 با کشیدن انگشت به سمت راست وارد صفحه‌ی ویجت‌ها شده و در صورت کشیدن انگشت به سمت چپ روی صفحه‌ی قفل به سمت دوربین هدایت می‌شوید.

در صورتی که گجت اپلی مبتنی بر iOS 10 سنسور اثر انگشت داشته باشد، باید با قراردادن انگشت روی سنسور اثر انگشت و سپس فشردن کلید Home، گوشی را باز کنید، حال آنکه در مورد گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های اپلی که از وجود سنسور اثر انگشت بی بهره‌اند، باید پس از فشردن کلید Home، رمزعبور تعیین شده را وارد کرد.

اپل دلایل قانع کننده‌ای را برای تغییر ساختار صفحه‌ی Home بیان کرده است. بر اساس گزارش این کمپانی بسیاری از کاربران سنسور اثر انگشت را بسیار حساس می‌دانند، از این‌رو همین امکان جدید شانس استفاده از ویجت‌ها را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

البته شاید در ابتدای کار این امکان بسیار آزاردهنده باشد، از این‌رو افرادی که از گجت‌های اپلی مجهز به سنسور اثر انگشت بهره می‌برند می‌توانند روال گذشته را برای آنلاک کردن گوشی هوشمند خود به کار گیرند.

برای این کار کافی است طبق راهنمای تصویری زیر از طریق منوی تنظیمات وارد General شده و روی Accessibility کلیک کنند. پس از ورود به Home Button با فعال کردن Rest Finger to Open می‌توان با استفاده از قراردادن انگشت روی سنسور اثر انگشت، آیفون یا آیپد را آنلاک کرد. در iOS 10 می‌توان از طریق کلید قفل نمایش داده شده بالای گوشی به وضعیت قفل بودن گوشی پی برد.

تغییر تنظیمات صفحه قفل iOS 10

تغییر تنظیمات صفحه قفل iOS 10

تغییر تنظیمات صفحه قفل iOS 10

تغییر تنظیمات صفحه قفل iOS 10

 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.