طراحی و توسعه‌ی وب یکی از بروزترین و پردرآمدترین مشاغل حال حاضر دنیاست. از همین رو موسسات آموزشی فراوانی سعی در ارائه‌ی دوره‌ها و مدارک بین‌المللی برای علاقه‌مندان به یادگیری این مهارت‌ها دارند. اما یکی از معتبرترین مدارک بین‌المللی موجود در رابطه با توسعه و طراحی سایت، CIW است که در ادامه به تفصیل با آن آشنا خواهیم شد.

 

از گذشته تا کنون افرادی که به دنبال کسب مهارت و مدارک معتبر در زمینه طراحی و توسعه‌ی وب بودند نخستین گزینه انتخابی آنان CIW بوده است. این موسسه که از جمله پیشگامان ارائه‌ی آموزش های تخصصی در حوزه‌ی وب بوده از سال ۱۹۹۷ تا به حال بیش از یک میلیون دانشجو و متخصص را آموزش داده و برای بیش از ۱۶۰٫۰۰۰ نفر، از طریق دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دبیرستان‌ها مدارک تخصصی صادر کرده است.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نماینده در امریکا که مهد تولد وب است و بیش از ۱۰۰ نماینده در انگلستان فعال هستند. این سازمان آزمون‌های خود را از طریق نمایندگی‌های مجاز آموزش خود در سرتاسر دنیا و یا نمایندگی‌های شرکت VUE اخذ می‌کند و در صورت کسب حد نصاب لازم، مدارک مربوطه را اخذ می کنند. لازم به ذکر است این شرکت در ایران فاقد نمایندگی رسمی است.

CIW چابک‌ترین برنامه‌ی آموزشی و ارائه دهنده‌ی مدارک تخصصی در حوزه ی IT و وب در دنیاست که بدون وابستگی به محصولی از برندی خاص، دانشجویان و افراد حرفه‌ای را برای بازار کار آماده می‌سازد.

علاوه بر طراحی صفحات وب و توسعه‌ی برنامه‌های تحت وب، CIW دانشجویان را برای موقعیت‌های شغلی در database، مدیریت شبکه، امنیت داده‌ها، برنامه‌های کاربردی و حتی بازی‌های کامپیوتری نیز آماده می‌کند.

حال ببینیم که CIW برای آینده شغلی دانشجویان خود چه برنامه ای دارد؟

ویژگی های بسته ها و دوره های آموزشیCIW:

  • قیمت پایین
  • درگیر کردن دانشجو با مباحث درسی
  • تمرکز بر مهارت و دانش کاربردی در شغل‌های مرتبط
  • درگیری عملی با نرم‌افزارهای واقعی
  • مدارک حرفه‌ای معتبر برای ارائه‌ی جهت سوابق کاری

نمایندگی های آموزشی این شرکت همچنین علاوه بر برنامه‌ی آموزشی حضوری، برنامه های مکملی هم برای ارتقاء دانش و مهارت دانشجویان خود دارند، که شامل موارد زیر می‌شود:

  • انجام پیش آزمون قبل از شروع آموزش، که راهی است برای این که دانشجویان بتوانند به سادگی سطح مهارت های فعلی خود را محک بزنند.
  • مکمل‌های آموزشی قابل دسترس به صورت online
  • تمرین های online، در قالب flash card، سوال‌های چندگزینه‌ای و …
  •  شبیه‌سازی آزمون‌های مرتبط با مدارک


مدارک CIW

دانشجویان می توانند با اخذ مدرک در چهار حوزه‌ی اصلی زیر، شانس خود را در کسب مشاغل حرف ای بالاتر ببرند:

۱. مقدمات وب

این بخش که از محبوب‌ترین دوره‌های CIW محسوب می‌شود، شامل سه دوره و مدارکی می‌شود که مهارت‌های راهبردی در حوزه‌ی وب و اینترنت را آموزش می‌دهد. آزمونهای مورد نیاز جهت اخذ این مدرک به شرح زیر می باشد:

Internet Business Associate

این دوره دانشجویان را با فعالیت‌هایی که در نقش‌های مرتبط شغلی تکنولوژی وب تعریف شده‌اند آشنا می‌سازد و مهارت‌های لازم برای کار با آنها را آموزش می‌دهد.

Site Development Associate

مهارت‌های مقدماتی و اساسی توسعه‌ی صفحات وب، یعنی درک و شناخت HTML5 ،CSS در این دوره آموزش داده می‌شود و افزودن جداول، تصاویر، متون و فیلم به محتوای HTML از جمله بخش‌های مورد بحث در این دوره هستند.

CIW Network Technology Associate

شناخت اساس و پایه‌ی شبکه، پروتکل‌های اینترنتی، و امنیت شبکه برای همه‌ی افراد حرفه‌ای که می‌خواهند در هر شاخه از حوزه IT مشغول به کار شوند اجتناب ناپذیر است و این دوره روی این مهارت ها متمرکز است.

دوره آموزشی CIW

۲. طراحی وب

این بخش شامل دو دوره است که دانشجویان می‌توانند هر کدام از این دو را به انتخاب خود طی کنند. دانشجویانی که هر دو دوره را بگذرانند، مدرک سطح حرفه‌ای را دریافت خواهند کرد.

Web Design Specialist

این دوره برای دانشجویانی است که می‌خواهند در حوزه‌ی طراحی وب تخصص پیدا کنند.

E-Commerce Specialist

این دوره برای کسانی است که اصول و پایه ی تکنولوژی‌های وب را درک می‌کنند و می‌خواهند در حوزه‌ی تجارت الکترونیک تخصص‌های لازم را فرا بگیرند.

دوره آموزشی CIW

Web Development Series .۳

این بخش شامل سه دوره تخصصی است و دانشجویان می‌توانند هر کدام از سه دوره را به دلخواه خود طی کنند. افرادی که هر سه دوره را طی کنند، مدرک سطح حرفه‌ای را دریافت خواهند کرد.

JavaScript Specialist

استفاده از ویژگی‌های زبان java script برای طراحی راه حل‌های client side و مستقل از platform در این دوره آموزش داده می‌شود و مهارت‌های کسب شده به دانشجو کمک می‌کند شغل حرفه‌ای خود در زمینه‌ی وب را شروع کرده یا ارتقاء بخشد.

Perl Specialist

این دوره نحوه‌ی بهره‌مندی کامل از ویژگی‌های زبان Perl را آموزش می‌دهد. مهارت‌های کسب شده در آن به دانشجو کمک می کند شغل حرفه‌ای خود در زمینه‌ی وب را شروع کرده یا ارتقاء بخشد.

Database Design Specialist

این دوره، آشنایی با database (پایگاه داده) است و متکی به محصول خاصی نیست. البته دانشجو با انواع دیتا‌بیس‌ها مانند SQL Server، Oracle، DB2 نیز آشنا خواهد شد. همچنین آشنایی با زبان تعامل با دیتابیس و بهینه‌سازی از طریق نرمال‌سازی نیز جزء برنامه‌های آن است.

دوره آموزشی CIW

Web Security Series .۴

این بخش فقط یک دوره دارد و سه سطح مدرک برای آن تعریف شده است. مدرک مقدماتی، با گذارندن دوره‌ی مرتبط کسب می شود. دانشجو با کسب مدارک دوره‌های بین‌المللی دیگر مانند LPIC و … می تواند مدارک سطوح بالاتر را نیز دریافت کند.

دوره آموزشی CIW
در پایان می توانیم امیدوار باشیم با رفع تحریم‌ها شرکتهای بزرگی مانند CIW که آموزش‌های فارغ از برند و محصولی خاص را ارائه می‌دهند نمایندگی‌های آموزشی خود را در ایران فعال نمایند تا شاهد ارائه‌ی سلیقه‌ای اینگونه آموزش‌ها توسط شرکت‌های داخلی نباشیم و همچنین امکان اخذ مدارک با ارزشی از این قبیل در کشور بوجود آید.

منبعwikipedia

 

 

این مقاله برگرفته شده از سایت زومیت می باشد و آرادپرداز مسئولیتی در قبال محتوی آن ندارد.