سرفیس پرو 5 مجهز به صفحه نمایش 4K و پردازنده جدید اینتل

مایکروسافت پنجمین نسل تبلت هیبریدی خود را با نسل جدید پردازنده‌های اینتل یعنی Kaby Lake امسال روانه بازار می‌کند. Surface Pro 5، با توجه به مشخصات احتمالی‌اش، می‌تواند آیپد پرو را با قدرت پشت سر بگذارد.

با صحبت‌هایی که درباره نسل جدید پردازنده‌های اینتل شنیده شده، حالا انتظار می‌رود تا پایان امسال شاهد عرضه Surface Pro 5 با این پردازنده باشیم؛ پردازنده Kaby Lake که برپایه همان معماری ۱۴ نانومتری سری Sky Lake ساخته می‌شود، اما عملکردش بهبود یافته است.

تولید انبوه این پردازنده تا پایان سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود و انتظار می‌رود سرفیس پرو ۵ حوالی ماه سپتامبر رونمایی شود.

پیش‌بینی‌ها از وجود صفحه نمایش 4K، قلم هوشمند بهتر، باتری بزرگ‌تر و درگاه USB-C در سرفیس پرو ۵ خبر می‌دهند. قیمت آن نیز احتمالا نسبت به سرفیس پرو ۴ افزایشی نخواهد داشت و بسته به مدل و مشخصات سخت‌افزاری از ۷۹۹ تا ۱۷۹۹ دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

درحالی‌که بازار تبلت‌ها روز به روز افت فروش بیشتری پیدا می‌کند، کمپانی‌ها امید دارند با تولید لوازم جانبی کارآمدتر برای این محصول، جان دوباره‌ای به آن ببخشند. هم‌اکنون مایکروسافت و اپل به‌طور جدی در حال توسعه تبلت‌هایی با کیبورد جداشونده و قلم هوشمند هستند و با به‌روزرسانی منظم آنها، رقابت تنگاتنگ خود را حفظ کرده‌اند.

سرفیس پرو