مارشملو
 

بنابر آخرین آمار ماهیانه گوگل از میزان پراکندگی نسخه های مختلف اندروید در میان دارندگان موبایل های مجهز به این سیستم عامل، ورژن مارشملو توانسته بعد از مدت ها به یکی از اهداف مهم خود دست یافته و روی 10 درصد از اسمارت فون ها نصب شود. تا به امروز از عرضه اندروید مارشملو نزدیک به هشت ماه می گذرد و حالا با توجه به آمار رسمی گوگل، اندروید مارشملو محبوبیت بیشتری میان مخاطبان یافته است.

دو ماه پیش، گوگل گزارش داد که 4.6 درصد از موبایل اندرویدی، از مارشملو بهره می برند و ماه گذشته نیز این آمار تا 7.5 درصد افزایش یافت. حالا اندروید مارشملو یکبار دیگر با رشدی قابل توجه همراه بوده و روی 10.1 درصد از موبایل های اندرویدی نصب شده است.

مشخصاً نرخ رشد مارشملو در ماه جاری، اندکی از آن چه در ماه گذشته دیده ایم کمتر است اما نمی توان انتظار داشت که این روند فعلا با سرعت چندان زیادی پیش رود. با این حال با توجه به عرضه دائمی موبایل هایی که به صورت پیش فرض از مارشملو بهره می برند، چندان جای تعجب نخواهد داشت اگر این آمار تا اواسط تابستان به 15 درصد برسد.

android-jul-stats-pie

طبیعتاً با نصب مارشملو روی درصد بیشتری از اسمارت فون ها، دیگر نسخه های سیستم عامل مورد اشاره روندی نزولی را در پیش خواهند گرفت، اما جالب اینجاست که تعداد کاربران اندروید لالیپاپ با کاهشی اندک، تنها 0.2 درصد نسبت به ماه گذشته افت داشته است. با این حال، اندرویدهای کیت کت و جلی بین افتی به مراتب بیشتر داشته و به ترتیب 0.9 و 1.2 درصد از مخاطبان شان کاسته شده.

مضاف بر همه این ها، سرعت مهاجرت به نسخه های جدیدتر اندروید با سرعتی بسیار کم صورت می پذیرد و ورژن های Ice Cream Sandwich و جینجربرد تنها 0.1 و 0.2 درصد افت داشته اند. در همین حال، اندروید Froyo هم به طرز عجیبی کاربران خود را حفظ کرده و تقریبا می توان گفت که به هیچ وجه با کاهش تعداد کاربران همراه نبوده است.

android-jul-stats