تقویت ناخن

تقویت ناخن

تقویت کننده هاى ناخن براى استفاده بر روى ناخن هاى خیلى ضعیف و شکننده و ورقه ورقه شده در کوتاه مدت مفید هستند، اما اگر شما از آنها براى مدت طولانى تر از ۳ هفته استفاده کنید ناخن ها بیش از اندازه سفت مى شوند و همین مسئله باعث مى شود که آمادگى شکسته شدن، ورقه ورقه شدن و... را پیدا کنند.

فکر نکنید که ناخن هاى سالم و خوب همگى محکم و سفت هستند و از نوع ناخن هاى فوق العاده و ایده آل است. این گونه مواد تقویت کننده مى توانند بیشتر مضر باشند تا مفید. یک روش بهتر و مفید تر براى داشتن ناخن هاى سالم و محکم، مالیدن کرم دست و روغن هاى گیاهى بر روى ناخن و پایه ناخن هر بار پس از شست وشوى دست است. این روش ساده ناخن هاى شما را زیبا و پرجذبه مى کنند و به آنها استحکام مى بخشد.

-لاک هاى کهنه و قدیمى را از روى ناخن ها پاک کنید. براى پاک کردن لاک روى ناخن ابتدا یک قطعه پنبه به آستون آغشته کرده و روى ناخن لاک زده خود بگذارید چند ثانیه صبر کنید سپس با یک حرکت سریع و محکم لاک را پاک کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا تمام لاک روى ناخن پاک شود.

تقویت ناخن

-با استفاده از یک سوهان ناخن به ناخن شکل و فرم دهید. سوهان را از گوشه ها به سمت مرکز نوک ناخن بکشید. به طور رفت و برگشتى سوهان را حرکت ندهید چون این کار باعث ایجاد رگه ها و ریش ریش هایى در نوک ناخن شده و در نتیجه ورقه ورقه مى شود.

- دست ها را با آب گرم صابونى به مدت چند دقیقه نگه دارید تا جرم زیر ناخن ها پاک شود.

تقویت ناخن

- حال نوبت لاک زدن است. هیچ دلیلى وجود ندارد که شما پول خود را براى انواع مختلف لاک مانند پر کننده ها، پوشش هاى پایه، پوشش هاى رویى، تقویت کننده هاى ناخن به هدر دهید. پس از زدن لاک ناخن، یک لاک براق کننده بدون رنگ روى لاک خود بزنید. اجازه دهید تا خشک شود. ممکن است بخواهید که لاک رویى خود را دوباره بزنید. این کار ناخن شما را مستحکم خواهد کرد و از شکستن و ریش ریش شدن آن جلوگیرى مى کند.

- در نهایت یک کرم مرطوب کننده یا لوسیون مرطوب کننده به ناخن هاى دستتان بمالید. این کار ناخن را نرم کرده و از ورقه ورقه شدن آنها جلوگیرى مى کند.