سامسونگ اولین شبکه عمومی و امن LTE جهان را ایجاد کرد

سامسونگ بدون شک یکی از کمپانی‌های پیشرو در حوزه‌های مختلف فناوری محسوب می‌شود. این شرکت به تازگی موفق شده شبکه LTE امن و عمومی خود که پیش‌تر خبر آن را اعلام کرده بود، راه‌اندازی کند.

چند ماه قبل سامسونگ اعلام کرد که اولین شبکه LTE امن عمومی خود را اواخر سال ۲۰۱۶ در سئول راه‌اندازی خواهد کرد. اکنون این غول کره‌ای اعلام کرده که موفق به راه‌اندازی شبکه‌ی LTE عمومی امن خود در پیونگ چانگ کره شده است. شبکه PS-LTE به عنوان یک راه ارتباطی پیشرفته برای شرایط بحرانی توسعه داده شده است. این تست در واقع بخشی از پروسه رسمی تایید اولین فاز پروژه شبکه PS-LTE دولت کره محسوب می‌شود.

در این تست، سامسونگ شبکه مورد اشاره را با استفاده از ۲۰ گروه از ۸ رشته مختلف ایجاد کرده که از جمله می‌توان به نیروهای نظامی، پلیس، آتش‌نشانی، و خدمات بهداشتی اشاره کرد. تمام این گروه‌ها در شرایط بحرانی شبیه‌سازی شده، با روش‌های عملیانی استاندارد توانستند کار خود را بخوبی انجام دهند. ارتباطات PS-LTE باعث شده تا از این طریق امکان ارسال پیام‌های لحظه‌ای، ارتباطات صوتی و تصویری PTT یا همان Push to talk، کنفرانس ویدیویی بین گروه‌های مختلف و مرکز فرماندهی و نیز تماس‌های صوتی بین گرو‌ه‌های مختلف در شرایط بحرانی فراهم شود. دولت کره‌جنوبی سامسونگ راه به عنوان تنها ارائه دهنده خدمات PS-LTE انتخاب کرده است. حالا دولت کره تصمیم دارد تا این نوع شبکه را در چهار شهر این کشور راه‌اندازی کند که اولین آن از همین ماه آغاز خواهد شد و گسترش این شبکه به همین منوال ادامه خواهد یافت تا سراسر کره تحت پوشش PS-LTE قرار گیرد.