لحظه تاریخی شکست روزنامه توسط اینترنت / نمودار

شکست  روزنامه


فناوری اطلاعات > اینترنت - ما می‌دانیم که سالهاست در حال رخ دادن است اما اینک آمار دولتی ثابت می‌کند که در سال 2016 تعداد شغل‌های مرتبط با روزنامه‌نگاری سنتی در برابر آنلاین کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، مهاجرت به‌سوی دیجیتالی شدن از دهه 1990 آغاز شد و به موازی رشد اینترنت روزنامه‌های سنتی وضعیت وخیمی پیدا کردند.

اداره آمار کار آمریکا/ BLS با انتشار گزارش درباره شغل‌هایی که متحول شده‌اند با اشاره مستقیم به شغل روزنامه‌نگاری سنتی و مقایسه آن با روزنامه‌نگاری آنلاین نشان داده است که مهاجرت دیجیتالی در سال 2016 به اوج خود رسیده و عملاً روزنامه‌نگاری سنتی به‌دست اینترنت و دنیای دیجیتال و آنلاین اشباع‌شده است.

بر اساس این آمار، روزنامه‌نگاری سنتی از 1990 تا 2016 بیش از 90 درصد ریزش شغلی داشته و از 458 هزار شغل به 183 هزار تنزل پیداکرده است. در همین مدت شغل‌های مرتبط با رسانه‌های دیجیتال از 30 هزار به 198 هزار شغل افزایش پیداکرده است.

در طول بیش از یک دهه ترند شغلی از سنتی به آنلاین تغییر شیفت پیداکرده و چشم‌انداز شغلی نشان می‌دهد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

اغلب روزنامه‌های آمریکایی به‌سوی دنیای آنلاین مهاجرت کرده‌اند که واشنگتن‌پست و نیویورک‌تایمز ازاین‌دست است. در اوت 2015 نیویورک‌تایمز اعلام کرد بیش از 1 میلیون مشترک آنلاین ماهانه برای خود ثبت کرده است، هرچند ادامه ضرر و زیان رسانه‌های کاغذی همچنان ادامه دارد.

بر این اساس نیویورک‌تایمز در فصل اول 2016 رقم ضرر و زیان مالی خود را 14 میلیون دلار علی‌رغم رشد آنلاین خود اعلام کرد. در حال حاضر تعداد مشترکین آنلاین نیویورک‌تایمز به 1.2 میلیون کاربر رسیده است.

همچنین کارگران بخش رادیو نیز با کاهش 25 درصدی روبرو شده و تعداد شغل‌ها از 119 هزار به 87 هزار تنزل پیداکرده است.

از سوی دیگر شغل‌های بخش تولیدات ویدئویی و صنعت ویدئویی با رشد 162 درصدی روبرو شده و شغل‌ها از 92 هزار به 239 هزار افزایش‌یافته است.