فروش تجهیزات دفاعی روسی به ایران:

تجهیزات نظامی

سفیر روسیه در تهران درباره فروش جنگنده سوخو ۳۰ و تانک تی ۹۰ به ایران گفت: تجهیزات نظامی که روسیه به ایران می‌فروشد جنبه دفاعی دارد و ما برای فروش این تجهیزات براساس تعهدات بین‌المللی عمل می‌کنیم.

به گزارشآراد پرداز «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران در حاشیه مراسم روز ملی روسیه در خصوص سفر سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور به تهران اظهار داشت: آقای ظریف از آقای لاوروف برای سفر به ایران دعوت کرده‌اند و توافقات اولیه برای انجام این سفر صورت گرفته است، اما زمان دقیق این سفر هنوز مشخص نیست و پس از مشخص شدن از مجاری دیپلماتیک اعلام خواهد شد.

وی همچنین درباره گفت‌وگوهای تهران و مسکو برای خرید 40 تن آب‌سنگین از ایران عنوان کرد: مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و توافقات اصولی در مورد این موضوع صورت گرفته است و باید در مورد جزئیات آن از جمله جزئیات مالی و فنی که مسائل پیچیده‌ای است، صحبت شود.

سفیر روسیه در ایران در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در خصوص امضای قرارداد خرید جنگنده سوخو ۳۰ و تانک تی ۹۰ از روسیه و برخی اظهارنظرات مطرح شده مبنی بر اینکه مسکو به دلیل تحریم‌ها قادر به فروش این تجهیزات به ایران نیست، نیز خاطرنشان کرد: تجهیزات نظامی که روسیه به ایران می‌فروشد جنبه دفاعی دارد و ما در خصوص فروش این تجهیزات به ایران، براساس تعهدات بین‌المللی عمل می‌کنیم.