فیس بوک

شبکه اجتماعی فیس بوک از هر ابزاری استفاده می کند تا کاربران وبسایت خود را به استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی خود از جمله اپلیکیشن اصلی فیس بوک، پیام رسان، Facebook Mentions ،Facebook at Work ،Sound Clips و... ترغیب کند. به طور قطع همه کاربران به تمام این اپ ها نیاز ندارند. اما در عوض اپلیکیشن اصلی و پیام رسان فیس بوک از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

با این وجود هستند افراد بسیاری که تمایلی به استفاده از این دو اپلیکیشن هم ندارند و در عوض حساب کاربری خود را از طریق مرورگر موبایل چک می کنند. در اینجاست که مشکل خودنمایی می کند؛ اگر شما با موبایل اندرویدی خود در محیط فیس بوک مشغول چت کردن با دیگران باشید، فیس بوک شما را مجبور می کند که ادامه گفتگو را در اپلیکیشن پیام رسان این شرکت پی بگیرید.

گفتگوی شما در حال انتقال به Messenger است. به زودی فقط می توانید پیام های خود را در اپلیکیشن Messenger مشاهده کنید.

در این حالت اگر پیام رسان فیس بوک روی سیستم شما نصب نباشد، در عوض به فروشگاه پلی استور منتقل خواهید شد تا این اپ را نصب نمایید. اگر دوباره به مرورگر بازگردید، دیگر پیامی برای مشاهده وجود نخواهد داشت، جز این که Messenger را نصب نمایید. بنابراین اگر می خواهید از شر این اجبار خلاص شوید، راهی غیر از مراجعه به رایانه رومیزی یا لپ تاپ ندارید.