خودرو هوشمند گوگل

خودروی هوشمند گوگل اکنون از قابلیتی جالب توجه بهره می‌برد. این خودروی خودران می‌تواند رفتار‌های نادرست رانندگی و افراد پیاده‌رو را درک کند و با بوق زدن به آن‌ها هشدار دهد. البته این قابلیت به اعتقاد بسیاری یکی از آزاردهنده‌ترین امکانات موجود در خودروها است که اکنون به خودروهای هوشمند نیز راه یافته است.

خودروی هوشمند گوگل با رانندگی صحیح و قانون‌مدار خود جهت نجات جان انسان‌ها توسعه می‌یابد. اما اخیرا این خودرو به امکان انجام یکی از آزاردهنده‌ترین کارهایی که روزانه تعداد بسیاری از راننده‌ها به انجام آن می‌پردازند، مجهز شده است؛ بوق زدن.

گوگل ماهیانه اقدام به انتشار آپدیت‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته در پروژه‌ی خودروی هوشمند خود می‌کند. غول فناوری در گزارش ماه مِی از توانایی بوق زدن خودروی خود پرده برداشت. بخش تکنولوژی‌های خودروی خودران گوگل در این خصوص گفت:

الگوریتم خودران خودروی ما، اکنون قابلیت درک شرایطی را دارد که در آن نیاز به بوق زدن برای اطلاع سایر راننده‌ها از وجود خطر احساس می‌شود. برای مثال می‌توان تغییر لاین ناگهانی خودروی مقابل یا خروج بدون دقت آن از خیابان فرعی‌ اشاره کرد. ما با آزمایش‌های میدانی شرایط خطر واقعی را به خودروی خود آموختیم. خودروی گوگل اکنون قابلیت تمایز میان وجود خطر واقعی و امکان وجود آن را دارد. به عنوان مثال محصول هوشمند ما می‌تواند میان خودرویی که در جهت خلاف جاده در حال حرکت است و خودرویی که امکان دارد در جهت خلاف جاده حرکت کند، تمایز قائل شود.

خودرو گوگل

خودرو هوشمند گوگل

در نسخه‌ی ابتدایی الگوریتم جدید خودروی گوگل، هنگام تشخیص شرایط لازم به بوق زدن، خودرو بوق را در داخل کابین پخش می‌کرد تا مهندسان گوگل صحت رفتار آن را بسنجند. پس از بررسی‌های میدانی گوگل، این شرکت در خصوص پیشرفت‌های

الگوریتم جدید خود گفت:

اکنون که الگوریتم بوق زدن ما به خوبی پیشرفت کرده، ‌می‌توانیم از آن با اطمینان کامل استفاده کنیم. الگوریتم ما می‌تواند با توجه به شرایط مختلف، به اشکال متنوعی بوق بزند. به عنوان مثال اگر خودرویی با دنده عقب در حال نزدیک شدن به خودروی ما باشد، الگوریتم هوشمند با دو بوق کوتاه و دوستانه وجود خودروی گوگل را به راننده‌ی مقابل یادآوری می‌کند. در شرایط دیگری که خطر احساس شود، خودرو از بوق‌های ممتد و بلند‌تری استفاده خواهد کرد.

هدف نهایی گوگل آموزش به خودرو برای بوق زدن همانند راننده‌‌ای صبور و حرفه‌ای است. این شرکت هم‌چنین در حال آموزش شناسایی کودکان و افراد پیاده به خودروی خود است تا در کنار قابلیت بوق زدن بتواند از خطرات احتمالی برخورد با عابران پیاده جلوگیری کند.