آمنی ویژن

آمنی ویژن از سنسور رده بالای OV12890 با ویژگی های بهبودیافته برای

دوربین های موبایل پرده برداشت.

سنسور یکی از مهمترین بخش های دوربین است که در کیفیت تصویربرداری تاثیر خواهد داشت، اما تلفن های هوشمند به دلیل اندازه ی کوچک محدودیت زیادی از نظر دارند و به کار گرفتن سنسورهای بزرگ و با کیفیت در آنها دشوار است. بر همین اساس تولید کنندگان تلاش می کنند با روش های نرم افزاری کیفیت تصویربرداری دوربین دستگاه را افزایش داده و محدودیت اندازه را به این شکل جبران نمایند.

اما اگر تیم نرم افزاری به قدرت سامسونگ یا اپل در اختیار نداشته باشید، تنها راه باقی مانده این است که به دنبال سنسوری برای ساخت تلفن هوشمند بگیردید که تولید کننده میزان نویز آن را تا حد ممکن کاهش و قدرت جذب نور، میزان جزئیات و در مجموع کیفیت تصویربرداری را تا جای ممکن افزایش داده باشد.

سنسور 1/2.3 اینچی OV12890 یکی از این نمونه ها به حساب می آید که OmniVision آن را با فناوری اختصاصی خود موسوم به PureCel Plus تولید کرده است، فناوری ای که به لطف آن ساخت چیپ سنسور به شکل چند لایه امکان پذیر است تا با کمترین فضای ممکن، بالاترین سطح عملکرد قابل دستیابی باشد.

استفاده از فناوری PureCel Plus البته مزیت های دیگری نیز به همراه دارد که از جمله ی آنها می توان به فوکوس خودکار از روش تشخیص فاز، انتقال اطلاعات با سرعت 12-bit، افزایش حساسیت سنسور و بهبود نسبت سیگنال به نویز در مقایسه با سنسورهای مرسوم فعلی اشاره کرد.

سنسور تازه با پیکسل های 1.55 میکرونی حداکثر رزولوشن 4096 در 3072 پیکسل را در اختیار کاربر قرار می دهد و پشتیبانی از دوربین های دوگانه نیز در این نسل بهبود یافته است. سنسور جدید همچنین از فیملبرداری با تعداد فریم بالا در هر ثانیه پشتیبانی می کند و امکان کنترل بسیاری از المان ها را به شکل نرم افزاری برای تلفن هوشمند فراهم می آورد، از جمله تعداد فریم ها در هر ثانیه، جهت تصویر و crop کردن و فعال کردن فلش و غیره.

OV12890 علاوه بر این از مکانیزم های خودکار برای رفع عیب پیکسل ها و کالیبراسیون خودکار رنگ مشکی برخوردار است و می تواند ایرادات لنز را تا حدی اصلاح نماید. سنسور جدید ضمناً به یک حسگر درجه حرارت مجهز است و از فرمت های متنوعی از جمله RAW یا خام برای عکاسی پشتیبانی می کند.

OmniVision از هم اکنون سنسور تازه را برای آزمایش و ساخت نمونه های اولیه در اختیار تولید کنندگان قرار می دهد، اما لازم است بدانید تولید انبوه آن به شکل تجاری تا پیش از پایان سال جاری میلادی صورت نخواهد گرفت. در نهایت لازم است اشاره کنیم که عرضه ی OV12890 نشان می دهد دورانی که در آن صرفاً تعداد پیکسل های سنسور افزایش پیدا می کرد پایان یافته و تولید کنندگان به جای بالابردن رزولوشن تصویر، به دنبال ساخت سنسورهایی هستند که عملکرد آنها بهبود یافته و از کارایی مناسب تری برخوردار باشند.

آمنی ویژن