نگاهی به اندازه درست و بهینه تصاویر در شبکه های اجتماعی :

بهینه تصاویر در شبکه های اجتماعی

استفاده از تصاویر برای پست کردن در شبکه‌های اجتماعی یا استفاده از عکس‌های خودمان برای استفاده به عنوان تصویر شبکه‌های اجتماعی مختلف ممکن است کمی سخت باشد، چرا که هر کدام از شبکه‌های اجتماعی اندازه‌های متفاوتی را برای انواع تصاویری که شما به اشتراک می‌گذارید، پیشنهاد می‌دهند. در ادامه اندازه‌های دقیق عکس در هر شبکه را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

اگر به عنوان یک کسب و کار دوست دارید از بهترین تصاویر با بهترین اندازه و مناسب‌ترین کیفیت در شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید، در ادامه ما بهترین اندازه‌ها را برای هر شبکه اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا از این پس بر اساس این اندازه‌ها تصاویر لوگو یا دیگر تصاویر را برای پروفایل یا بروزرسانی پست‌های خود استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی مختلف و البته بسیار زیادی وجود دارند که نمی‌توان همه آن‌ها را پوشش داد اما مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه خواهید دید. شبکه‌های اجتماعی که با اندازه دقیق برای پست‌های بروزرسانی و پروفایل مشخص شده‌اند شامل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، گوگل پلاس، لینکداین، یوتیوب و تامبلر می‌شود.

در فیس‌بوک چند اندازه مهم برای تصاویر وجود دارد. دو تصویر اول که برای پروفایل و کاور هستند و شاید دفعات کمتری تغییر کنند و دیگری اندازه تصویری است که مخصوص تایم‌لاین خود انتخاب می‌کنید. این اندازه‌ها را در ادامه مشاهده می‌‌کنید و در تصویر مخصوص آن نیز به صورت واضح‌ قابل تشخیص هستند.

بهینه سازی تصاویر

تصویر پروفایل: ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل.
تصویر کاور: ۸۱۵ در ۳۱۵ پیکسل.
تصویر تایم لاین: ۱۲۰۰ در ۶۳۰ پیکسل.
تصویر لینک‌های تایم‌لاین: ۱۲۰۰ در ۶۲۷ پیکسل.
تصویر کاور صفحه‌های فیس‌بوک: ۸۲۸ در ۳۱۵ پیکسل.


توییتر

شبکه اجتماعی توییتر از جنبه‌های مختلفی شبیه به فیس‌بوک است. از جمله تصاویر مهمی که می‌توان در این شبکه استفاده کرد شامل تصویر پروفایل، تصویر عناوین و اندازه تصاویر تایم‌لاین است. ابعاد دقیق هر کدام را در ادامه مشاهده می‌کنید:

تصویر پروفایل: ابعاد پیشنهادی شامل ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است، اما تصویر در هر صورت با اندازه ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل نشان داده می‌شود.
تصویر هدر: ۱۵۰۰ در ۱۵۰۰ پیکسل.
اندازه تصاویر تایم لاین: اندازه حداقلی تصاویر تایم لاین برابر با ۴۴۰ در ۲۲۰ پیکسل است. اندازه حداکثری تصاویر تایم‌لاین نیز برابر با ۱۰۲۴ در ۵۱۲ پیکسل است. دانستن اندازه حداقلی و حداکثری تصاویر مخصوص زمانی که می‌خواهید درون تصاویر خود متنی را یادداشت کنید، بسیار مهم است. چرا که با اندازه دقیق، کاربران این شبکه‌ اجتماعی حتی با اسکرول درون فید می‌توانند بدون اینکه تصویر را کاملا باز کنند، به آن دسترسی داشته باشند.

بهینه سازی تصاویر


اینستاگرام

اینستاگرام در واقع شبکه اشتراک گذاری عکس به شمار می‌رود. رعایت کردن بهترین ابعاد برای استفاده از تصاویر درون این شبکه از اهمیت بالایی برخوردار است. اینستاگرام دیگر محدودیت ابعاد مربعی را ندارد و اکنون ابعاد دقیق انواع تصاویر را در ادامه مشاهده می‌کنید:

تصویر پروفایل: اندازه ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل (نمایش با اندازه ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل. در حالت وب نمایش در ابعاد ۱۵۲ در ۱۵۲ پیکسل).
تصاویر برای اشتراک: ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل. اینستاگرام البته این تصاویر را در ابعاد ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل نشان می‌دهد. برای تصاویری که می‌خواهید در حالت افقی قرار گیرند ابعاد به صورت ۱۰۸۰ در ۵۶۶ پیکسل نشان داده می‌شوند و در حالت عمودی نیز تصاویر ابعادی برابر با ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل دارد.
تصاویر بند انگشتی در پروفایل: ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل.

بهینه سازی تصاویر


یوتیوب

در یوتیوب معمولا تصاویر زیادی برای تنظیم دقیق وجود ندارند. اما اگر دوست دارید تا تصویر بند انگشتی پروفایل خود را تنظیم کنید، می‌توانید این اندازه تصاویر را در ذهن داشته باشید:

تصویر کاور کانال: ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل.
اندازه تصاویر ویدیو: ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل.
اندازه تصاویر آیکون کانال: ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل.

بهینه سازی تصاویر


پینترست

یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی که با تصاویر زیاد سر و کار دارد، پینترست است. در این شبکه اجتماعی تصاویر عمودی نقش بسیار بزرگ دارند و اهمیت استفاده درست از تصاویر با اندازه عمودی بسیار بیشتر است. در ادامه این اندازه تصاویر را به یاد داشته باشید:

تصویر پروفایل: ۱۶۵ در ۱۶۵ پیکسل.
تصویر بورد پروفایل: ۲۲۲ در ۱۵۰ پیکسل.
تصاویر کوچک بورد پروفایل: ۵۰ در ۵۰ پیکسل.
عرض تصاویر موجود در فید: ۲۳۶ پیکسل.
اندازه تصاویر گسترده: عرض ۷۳۶ پیکسل با ابعاد ۱۱۰۴ در ۲۰۶۱ پیکسل (حداقل عرض تصاویر گسترده ۶۰۰ پیکسل).

بهینه سازی تصاویر


تامبلر

در شبکه تامبلر تنها دو اندازه تصویر است که باید در ذهن نگه دارید. تصویر پروفایل و تصاویو استاندارد پست‌ها. ابعاد دقیق اندازه تصاویر:

پروفایل: ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل.
اندازه تصاویر: ۵۰۰ در ۷۵۰ پیکسل.

بهینه سازی تصاویر


گوگل پلاس

گوگل پلاس ماه پیش تغییرات بزرگی در رابط کاربری خود اعمال کرد که باعث شد ابعاد بسیاری از تصاویر این شبکه تغییر کنند.

تصویر پروفایل: ۲۵۰ در ۲۵۰ پیکسل.
تصویر کاور: ۱۰۸۰ در ۶۰۷ پیکسل و اندازه حداکثری ۲۱۲۰ در ۱۱۹۲ پیکسل.
تصویر برای اشتراک گذاری: عرض ۴۹۷ پیکسل با ارتفاع انطباق‌پذیر.

بهینه سازی تصاویر


لینکداین

شبکه لینکداین دارای چندین نوع مختلف از تصاویر است. دو نوع تصاویر برای پروفایل وجود دارد که یکی از آن‌ها برای کاربران با عضویت عادی و دیگری برای کاربرانی با عضویت پولی است. برای اینکه بهترین تصاویر را برای شبکه خود استفاده کنید:

تصویر پروفایل: ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل.
تصویر پس‌زمینه: ۱۴۰۰ در ۴۲۵ پیکسل.
تصاویر پست‌های بروزرسانی و وضعیت‌ها: ۶۹۸ در ۴۰۰ پیکسل.
تصویر کاور: ۹۷۴ در ۳۰۰ پیکسل در حالت حداقلی.
تصویر لوگو: اندازه حداقلی لوگو ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل، اما اندازه پیشنهاد ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است.

بهینه سازی تصاویر