موتور جستجوی گوگل سالانه بیش از دو تریلیون جستجو انجام می دهد

موتور جست وجو

گوگل بزرگ ترین موتور جستجوی آنلاین دنیاست و رده ی بالاتری از رقیبانی همچون یاهو، مایکروسافت بینگ، DuckDuckGo و سایرین دارد.  

این واقعیت، بی چون و چرا و به شکل عمومی توسط همه مردم پذیرفته شده است که عملیات جستجوی این شرکت از لحاظ تعداد واقعی سرچ های انجام شده تا چه اندازه وسیع است. پس از سال ها سکوت در مورد حجم ترافیک آنلاینی که این شرکت از طریق درخواست های جستجو تولید می کرد و میزان داده ای که توسط آن بررسی می شد، این غول تکنولوژی اکنون اعلام کرده که سالانه تریلیون ها سرچ انجام می دهد. در ادامه خبر با آراد پرداز همراه باشید.

با وجود این که این شرکت هنوز هم جداول و نمودارهای دقیقی از حجم جستجوهای خود را فاش نکرده است، اما ظاهراً در رسانه ها تایید کرده که حجم جهانی این جستجوها فراتر از دو تریلیون در سال است. البته این رقم اعلام شده شامل تمامی درخواست های جستجو از دامین های اختصاصی کشورها بوده اما جستجوهای گوگلی در سایت هایی مانند یاهو را شامل نمی شود.

ارقام گوگل از ابتدا و همیشه خیره کننده بوده است اما در طول این سال ها، این شرکت رقیبان خود را با به دست آوردن سهم بزرگی از بازار پشت سر گذاشته و این سهم عظیم بازار، عموماً اتهامات تجارت انحصاری در آمریکا، اروپا و مناطق خارجی را متوجه این شرکت کرده است. گوگل در اواخر دهه نود که وضعیت اینترنت با حال و هوای کنونی کاملاً تفاوت داشت، سالانه بیش از یک میلیارد جستجو انجام می داد. این رقم در سال 2000 به عدد خیره کننده 14 میلیارد جستجو رسید و از آن تاریخ به بعد، یک منحنی صعودی را طی کرده است. بر اساس گزارشات Zeitgeist گوگل، این شرکت بیش از 55 میلیارد عملیات جستجو را در سال های 2001 الی 2003 بر عهده داشت و این رقم در سال 2004 به 73 میلیارد جستجو افزایش یافت. در این زمان بود که گوگل با عرضه اولیه سهام خود وارد میدان شد.

سکوت گوگل در مورد آمار واقعی جستجوها پیش از عرضه اولیه سهام به این معنی بود که داده های چندان معتبری برای سال های آینده در دست نداشت. البته این آمارها در سال 2009 و در زمانی که گوگل اعلام کرد که روزانه بیش از یک میلیون جستجو انجام می دهد، خیز بلندی داشتند.این یعنی به طور سالانه حداقل 365 میلیون جستجو توسط گوگل انجام می شد. بعد از گذشت چند سال و بدون اعلام هیچ آمار دقیقی در مورد تعداد درخواست های جستجوی مردم سرتاسر جهان از طریق گوگل، این شرکت اعلام کرد که بیش از 100 میلیارد جستجو به طور ماهانه انجام می دهد و این یعنی حداقل 1.2 میلیارد جستجو در سال! حالا که گوگل رسماً اعلام کرده در طول یک سال تریلیون ها جستجو انجام می دهد و به طور دقیق به دو تریلیون اشاره کرده، آمار واقعی این جستجوهای بالقوه بسیار بالاتر از این ارقام است.