اینترنت و گوگل به زودی به زمین میرسند

پس از چند سال تحقیق و توسعه در پروژه بلند پروازانه گوگل، خبر از آن می‌رسد که به زودی هزاران بالن مأموریت یافته از سوی پروژه Loon گوگل در ارتفاعات آسمان به این بلند پروازی گوگل جامه عمل می‌پوشند و اینترنت را از آسمان برای مناطقی که هنوز به اینترنت دسترسی ندارند، عرضه می‌کنند.
به گزارش «تابناک»، اگر با پروژه Loon گوگل آشنا هستید، می‌دانید که این پروژه اکنون ‌چند سالی است ‌در دست اجراست و به واسطه آن قرار است بالن‌های بلند پرواز اینترنت را از آسمان برای مناطقی که در حال حاضر تحت نفوذ اینترنت نیستند، عرضه کند.

شرکت گوگل رسما اعلام کرده ‌که این پروژه به مرحله اجرا رسیده است و به زودی هزاران بالن دسترسی به اینترنت را از طریق آسمان مقدور می‌سازند.

اینترنت و گوگل


«مایک کسیدی»، مهندس ارشد گوگل و مدیر پروژه Loon در ویدئویی که به تازگی منتشر شده عنوان کرده است: این تعداد بالن برای دسترسی مطمئن کاربران به اینترنت در مناطقی که هنوز تحت پوشش اینترنت نرفته، ضروری است. به این ترتیب، سیگنال‌های LTE از طریق بالن‌هایی که در سطحی برابر با سطح پرواز جت‌ها در آسمان قرار دارند، پرتو افشانی شده و دستگاه‌های روی زمین همچون گوشی‌های هوشمند قادر به دریافت آن‌ها هستند.

کسیدی با اشاره به اینکه تا پیش از این ساخت و آماده کردن یک بالن برای پرواز سه تا چهار روز زمان می‌برد، عنوان کرد: امروز از طریق تسهیلاتی که خود به وجود آورده‌ایم، سیستم اتوماتک قادر به تولید سریع یک بالن تنها در عرض چند ساعت است. در نتیجه به نقطه‌ای که پرواز هزاران بالن آغاز شود نزدیک شده‌ایم.

اینترنت


هم‌اکنون گویا گوگل مراحل آزمایشی را با اپراتورهای Telstra در استرالیا، Telefonica در آمریکای لاتین و Vodafone در نیوزلند پشت سر می‌گذارد‌. این بالن‌ها از طریق نقشه‌ها رصد و مسیر آن‌ها کنترل می‌شود.

در یک کنفرانس اروپایی که در ماه مارچ برگزار شد، مقامات اجرایی گوگل عنوان کردند ‌هر یک از این بالن‌ها در هر پرواز شش ماه بر فراز زمین خواهند ماند. کسیدی اعلام کرده ‌که پس از طی این زمان، شرکت تدابیری ‌برای پیش بینی محل فرود آن‌ها و بازیابی این بالن‌ها اندیشیده است.

اینترنت بالن


گوگل هنوز در خصوص جنبه‌های تجاری این طرح اظهار‌نظری نکرده، ولی از طریق این پروژه همه شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی به این وسیله قادر خواهند بود تا این اینترنت را به دست متقاضیان آن برسانند. آن گونه که مشخص است، گوگل قصد ندارد خود مستقیم‌ اقدام به عرضه اینترنت خود کند.

کسیدی اشاره کرده، ‌هر کسی با یک گوشی هوشمند در هر جایی از کره زمین قادر به دریافت این اینترنت است؛ حتی در نواحی قطبی و استوا و این اتفاق به زودی رخ می‌دهد.