دستیار خانگی گوگل+اندروید+تکنولوژی کروم کست

دستیار خانگی گوگل

وقتی گوگل برای نخستین بار اسپیکر هوم خود را معرفی کرد تا رقیب اصلی اش یعنی اکوی آمازون را کنار بزند، این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفت که دستگاه در اصل نوعی کروم کست بسیار قدرتمند است. البته حدس زدن در مورد قابلیت های یک گجت شاید غیرحرفه ای ترین کار ممکن باشد، اما دست بر قضا این یکی درست از آب درآمد.

امیر افراطی یکی از خبرنگاران نشریه The Information نیز با استناد به گفته های شخصی که ادعا شده دانش و اطلاعات کافی در این رابطه دارد این مساله را تایید کرده و در مقاله خود آورده است که Google Home برپایه فناوری کروم کست کار می کند.

البته این مساله ابدا تعجب آور نیست زیرا کروم کست و استاندارد مورد استفاده آن موسوم به کست از جمله معدود موفقیت های سخت افزاری در تاریخ اخیر گوگل محسوب می شوند. نکته مهم دیگر کاری است که گوگل هوم برای انجامش ساخته شده: یعنی دریافت اطلاعات از اینترنت و انتقال آن به کاربران به شکلی محاوره ای.

همانطور هم که می دانید، کروم کست نیز دقیقا برای ارسال و دریافت اطلاعات از اینترنت ساخته شده است. اما یکی از نقاط ضعف این گجت شاید اپلیکیشن های آن باشد. این اپ ها باید همگی در کلاود باشند و برای آنکه بتوانند با گوگل هوم کار کنند باید قادر به برقراری ارتباط با گوگل باشند. در جریان کنفرانس توسعه دهندگان غول جستجو که اوایل همین سال برگزار گردید این شرکت اعلام نمود که رویکردی آرام و البته پیوسته را برای ایجاد اکوسیستم شخص ثالث مورد نظر برای این منظور در پیش گرفته و این دست همکاری ها درست همانطور که در مورد دستیارهای صوتی به اثبات رسیده موفق خواهند بود.

البته غول نرم افزاری می توانست Google Home را بر پایه اندروید بسازد و از این طریق بخش اعظمی از فعالیت های محاسباتی و پردازشی اش را به صورت لوکال انجام دهد و از این طریق معادله را برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های شخص ثالث تغییر دهد.

در واقع منبع در ارتباط با آقای افراطی اظهار داشته که دقیقا همین ایده در گوگل نیز مطرح شده. اما اگر بخواهیم صادق باشیم، هربار که گوگل تصمیم گرفته اندروید را به گجت های هوشمند خانگی بیاورد به سختی افتاده و ناچارا شکست را پذیرفته است.

بنابراین منطقی ترین تصمیم برای گوگل این بود که در اسرع وقت Home را به بازار عرضه نماید و در این راستا ساده ترین و مستقیم ترین راهکار برای این شرکت استفاده از کروم کست بود.

در مورد تاریخ عرضه و قیمت این دستگاه هم باید بگوییم اطلاعات دقیقی در این باره وجود ندارد و صرفا می دانیم که Home اواخر امسال به منازل می آید.