کار هایی که نباید با دستگاه های اندرویدی خود انجام دهیم

کارهایی که نباید با اندروید انجام داد

ما از تلفن‌های هوشمند خود برای انجام بسیاری از کارهای روزانه و شخصی استفاده می‌کنیم. به همین منظور، باید از صحت و سلامت‌شان اطمینان حاصل کنیم و در ضمن از آنها نیز مراقبت کنیم تا بتوانیم مدت زمان بیشتری از آنها بهره ببریم. بسیاری از افراد از آنتی‌ویروس‌های مختلف روی دیوایس خود استفاده می‌کنند یا اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه در حال کار هستند را می‌بندند. اما آیا انجام این کارها، به صلاح تلفن هوشمند شما است؟ در این مطلب می‌خواهیم ۵ کاری که نباید با دیوایس اندرویدی خود انجام دهید را با شما در میان بگذاریم.


۱- استفاده از Task Killer‌ها یا بستن دستی اپلیکیشن‌ها

اپلیکیشن

بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی از Task Killer‌ها استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه را به صورت دستی می‌بندند. فارغ از اینکه نمی‌دانند انجام این کارها، باعث وارد شدن آسب به پردازنده دیوایس می‌شود. زمانی که ما ابتدا یک اپلیکیشن را باز می‌کنیم، قسمتی از اطلاعات پردازشی آن در رم دستگاه ذخیره می‌شود. به این ترتیب، زمانی که شما برای بار دوم وارد این نرم‌افزار می‌شوید، عملیات بارگذاری آن با سرعت بیشتری انجام می‌شود. اگر شما اپلیکیشن‌های فعال در پس‌زمینه را به صورت دستی ببندید یا کش دستگاه خود را خالی کنید، اطلاعاتی که در رم ذخیره شده‌اند نیز از بین می‌روند. اگر مجددا اقدام به باز‌کردن نرم‌افزار اشاره شده بکنید، این روند دوباره از سر گرفته می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم تنها در صورتی اپلیکیشن‌ها را ببندید که یا مصرف باطری زیادی دارند، یا مشکلاتی در اجرای آنها پیش آمده باشد. در غیر این صورت، هرگز این کار را انجام ندهید. چرا که باعث آسیب دیدن پردازشگر دیوایس شما خواهد شد.

۲- استفاده از بیش از یک آنتی‌ویروس

اگر حس می‌کنید که به یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای دیوایس خود نیاز دارید، در ذهن خود داشته باشید که این قبیل اپلیکیشن‌ها مقدار زیادی از رم و باطری دستگاه را مورد استفاده قرار می‌دهند. آنتی‌ویروس‌ها به صورت مداوم در پس زمینه سیستم عامل در حال فعالیت هستند. اما استفاده از بیش از یک آنتی‌ویروس، به هیچ وجه نمی‌تواند امنیت دستگاه شما را بالا ببرد. اگر تصمیم به استفاده از آنتی‌ویروس گرفتید، سعی کنید از بین اپلیکیشن‌های موجود، انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید و فقط یک مورد را نصب کنید.

۳- بی محلی به انجام به‌روزرسانی دیوای

سیستم عامل دستگاه باید همواره به‌روزرسانی شود تا ایرادات آن در طول زمان برطرف گردد و امنیت آن نیز بالا رود. به محض اینکه آپدیتی برای سیستم عامل دیوایس خود دریافت کردید، با آن موافقت کرده و دستگاه خود را به‌روز نمایید. همچنین می‌توانید تنظیم کنید تا عملیات به‌روزرسانی سیستم عامل به صورت خودکار انجام شود. به این ترتیب، قسمت امنیت دیوایس مطمئنا از شما متشکر خواهد بود و باعث بالا رفتن بازدهی آن می‌شود.

۴- دانلود اپلیکیشن از منابع نامعتبر

فایل‌های APK سیستم عامل اندروید می‌تواند حاوی ویروس یا مسائل امنیتی باشد که با دانلود آنها، دیوایس شما به خطر می‌افتد. همواره سعی کنید تا دانلودهای خود را از منابع معتبر و مطمئن مانند فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی انجام دهید.

۵- ریستارت نکردن دستگاه

به شما پیشنهاد می‌کنیم که دیوایس خود را هفته‌ای یک بار ریستارت کنید. به این ترتیب فضای اشغال شده حافظه و کش دستگاه شما خالی شده و به اصطلاح دیوایس استراحت می‌کند. برخی مواقع پیش می‌آید که حافظه دستگاه از اطلاعات موقتی که شاید خیلی هم نیاز نباشد پر می‌شود و تنها راه رهایی از آنها، ریستارت کردن دیوایس است که باعث خالی شدن حافظه می‌شود.