بوستون داینامیکس

به‌تازگی گزارشی منتشرشده است که تویوتا در آستانه‌ی خرید بوستون داینامیکس قرار دارد و قرار است خبر آن را به‌طور رسمی اعلام کند. با ما همراه باشید.

روز گذشته گزارشی منتشر شد که در آن آمده بود شرکت خودروسازی تویوتا (Toyota) به‌زودی برای خریدن شرکت Boston Dynamics با گوگل به توافق می‌رسد.

گوگل دلیل فروش این کمپانی را چنین بیان کرده است که هنوز بازاری به وجود نیامده است که بتوان محصولاتی که Boston Dynamics تولید می‌کند را به فروش رساند. ازاین‌رو شرکت گوگل تصمیم گرفته است که Boston Dynamics را به فروش برساند. شرکت بوستون داینامیکس روبات‌های انسان ‌نمایی (و حیوان نمایی) تولید می‌کند که با کارهایی که انجام می‌دهند، آدم را به وحشت می‌اندازند و ما را به یاد فیلم‌های هالیوودی می‌اندازد که در آنها ماشین‌ها علیه انسان‌ها قیام می‌کنند و بر آنها چیره می‌شوند.


تاکنون سخنی از مبلغ پرداختی توسط تویوتا به میان نیامده است، اما باید انتظار داشت که در چند روز آینده خبر رسمی فروش بوستون داینامیکس را به تویوتا بشنویم

پیش‌تر شرکت خرده‌فروشی معروف آمازون اعلام کرده بود که قصد دارد Boston Dynamics را به مالکیت خود دربیاورد؛ اما گویا این شرکت از خرید این شرکت منصرف شده است. در طرف دیگر به نظر می‌رسد که شرکت خودروسازی تویوتا در خرید بوستون داینامیکس کاملا جدی است. تاکنون سخنی از مبلغ پرداختی توسط تویوتا به میان نیامده است، اما باید انتظار داشت که در چند روز آینده خبر رسمی فروش بوستون داینامیکس را به تویوتا بشنویم.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم شرکت مادر آلفابت دلیل فروش بوستون داینامیکس را نبود بازار برای فروش محصولات آن در چند سال آینده عنوان کرده است. فروش محصولات بوستون داینامیکس آن‌طور که گوگل انتظار داشته پیش نرفته است و گوگل دلیلی نمی‌بیند که بیش‌از‌این ‌بر روی این کمپانی سرمایه‌گذاری کند.

از طرفی روبات‌هایی که شرکت Boston Dynamics تولید می‌کرد جو منفی زیادی را در رسانه‌ها به راه انداخته بودند و این جو منفی بر روی شهرت گوگل نیز تأثیر منفی گذاشته بود.