پیرینتر سه بعدی

پیرینتر سه بعدی 3D

اگر توانایی تولید لوازم و قطعات یدکی در اختیار فضانوردان قرار گیرد، امکان انتقال حیات به فضا بیش از پیش خواهد شد.بر اساس اخبار بدست آمده، ناسا یک قدم دیگر به تحقق این امر نزدیکتر شده است. چراکه قرار است با اولین کپسولی که توسط شرکت SpaceX به فضا پرتاب می شود، یک پرینتر سه بعدی با نام پرتال به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده شود.


با آراد پرداز همراه باشید

هم اکنون محققین در حال تست و آماده سازی این پرینتر سه بعدی هستند تا بعد از ارسال به فضا، کاردکرد این دستگاه در شرایط بی وزنی را آنالیز کنند. طبق گفته های ناسا این پرینتر می تواند لوازم پلاستیکی را تنها در ۱۵ دقیقه تولید کند. این لوازم پلاستیکی که اینقدر سریع تولید می شوند، در شرایط حساس و فوری می توانند برای ایستگاه های فضایی بسیار کارآمد باشند.

پرینتر سه بعدی پرتال حاصل بیش از ۳۰.۰۰۰ ساعت تست، پشتیبانی و همکاری توسط سازمان ملی هوا و فضای آمریکا می باشد. اما بعد از ارسال این دستگاه به ایستگاه فضایی بین المللی، فضانوردان تازه می فهمند یک پرینتر سه بعدی در فضا چقدر تاثیرگذار و کاربردی خواهد بود.

متاسفانه شرایط بد آب و هوایی پرتاب موشک شرکت اسپیس ایکس که حامل پرینتر سه بعدی Portal می باشد را به تعویق انداخته است. با این حال ناسا امیدوار است که بزودی و با بهبود شرایط آب و هوایی، محموله جذاب خود را به دست فضانوردان برساند.