حقوق باز نشستگان در حال افزایش است
 

 افزایش حقوق باز نشستگان ,معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی کشور پیشنهاد خود را برای افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی به دولت ارائه کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیوز"، عبدالرحمان تاج الدین در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان افزود : پیش بینی ما این است که این پیشنهاد امروز در دستور کار دولت باشد.

وی به نرخ تورم اعلام شده در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : پیشنهاد افزایش حقوق از سوی این سازمان فراتر از نرخ تورم اعلامی است و پس از تصویب اطلاع رسانی می شود.

وی تاکید کرد: اگر چه افزایش حقوق پیشنهادی نخواهد توانست تامین کننده هزینه های مستمری بگیران و بازنشستگان این سازمان باشد، ولی سازمان تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا این افزایش متناسب و فراتر از نرخ تورم باشد.

تاج الدین با اشاره به مطرح شدن موضوع محاسبه مستمری بازنشستگی بر اساس ٥ سال آخر خدمت، خاطرنشان کرد: مبنای پرداخت مستمری بازنشستگی بر اساس میانگین پرداخت حق بیمه در 2 سال آخر خدمت است.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: چنین موضوعی دراحکام برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور مطرح نیست و چنین موضوعی صحت ندارد.

وی ادامه گفت: طبق قانون میانگین 2 سال پایانی است اما در قالب برنامه پنجم توسعه حکمی آمده است،اگر به صورت غیرمتعارفی حقوق فرد افزایش پیدا کند در آن صورت میزان پرداخت حق بیمه در طول پنج سال ملاک محاسبه بازنشستگی قرار می گیرد.

وی همچنین بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را حدود 100 هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این بدهی متعلق به این دولت نیست و از انباشت بدهی هایی است که در دولت های گذشته به وجود آمده و به این رقم رسیده است.

تاج الدین تصریح کرد : سعی بر این است با هماهنگی دولت، سازمان برنامه ریزی و مجلس شورای اسلامی در قالب احکام برنامه ششم توسعه کشور بخشی از این بدهی ها حل شود.