اطلس سه بعدی از بدن انسان

بدن انسان مجموعه شگفت انگیزی از دستگاه ها، اندام ها و سلول هاست که با نظمی حیرت آور و مثال زدنی مشغول فعالیت هستند. برای انجام کارهای ساده ای مثل به هم زدن پلک ها، راه رفتن یا خوردن و آشامیدن ممکن است صدها ماهیچه و استخوان و میلیون ها سلول درگیر باشند؛ اجزایی که هر چقدر ریزتر واردشان شویم هیچ گاه به انتها نخواهیم رسید.

اگر دوست دارید در مورد اعضای داخلی بدن تان بیشتر بدانید و با وظایفشان بیشتر آشنا شوید، اپلیکیشن Anatomy Learning می تواند ابزار فوق العاده ای برای این کار باشد.

این اپلیکیشن دقیق ترین مدل های سه بعدی از اندام های بدن، استخوان ها، ماهیچه ها، سیستم عصبی و سیستم گردش خون را شبیه سازی کرده تا همه افراد، از دانشجویان رشته های پزشکی گرفته تا آدم های معمولی بتوانند به علم و آگاهی خود از دنیای شگفت انگیزی که در درون خود دارند بیفزایند.

با ورود به منوی اصلی Anatomy Learning، می توانید دسته بندی های اپ را ببینید و قسمت مورد نظرتان را انتخاب کنید. تقریبا مدل سه بعدی کلیه دستگاه های بدن (گوارش، گردش خون، تنفس، تولید مثل، عصبی)، اسکلت بندی دست و پا و سر و قفسه سینه، رگ های خونی و ماهیچه های حرکتی در این اپ با موتور قدرتمند یونیتی شبیه سازی شده، که برای تماشا و بررسی هر یک نیاز است که آنها را دانلود کنید.

البته یک بار دانلود آنها (که اتفاقا حجم زیادی هم ندارند) باعث می شود تا در مراجعه بعدی نیازی نباشد که برای بارگذاری شان منتظر بمانید. هر اندامی که انتخاب کنید (مثلا قلب) را می توانید آزادانه به اطراف بچرخانید، رویش زوم کرده و نام اجزای مهمش را بخوانید. حتی برای نمایش عملکرد بعضی از اندام ها مثل نحوه پمپاژ خون از قلب، ویدئوهای سه بعدی بسیار جذابی آماده شده که نحوه عمل شان را در قالبی زیبا و قابل فهم به نمایش کاربر می گذارد.

اگر موقع بررسی مدل ها به نکته جالبی برخوردید هم می توانید از آن اسکرین شات گرفته و مستقیما در اپلیکیشن های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام و ... به اشتراک بگذارید. Anatomy Learning برای استفاده کاملا رایگان است، و ضمنا هنوز تکمیل شده و توسعه دهندگانش هر هفته محتوای جدیدی به آن اضافه می کنند.