اپل تی وی

در حالی که گفته می شود کمپانی اپل به دنبال ساخت دستگاهی برای رقابت با «اکو» است، گزارش های جدید حکایت از این دارند که اپل تی وی بعدی، احتمالا در نقش رقیب محصول آمازون ظاهر خواهد شد. به گفته وب سایت VentureBeat، اهالی کوپرتینو می خواهند Apple TV را به یک «هاب واحد با قابلیت های مختلف» تبدیل نمایند.

دستیار صوتی سیری، نقش مهمی در اپل تی وی اخیر ایفا می کند اما برای استفاده از آن، باید دکمه تعبیه شده روی ریموت دستگاه را نگه داشته و سپس به صحبت بپردازید. اما ظاهرا اپل تی وی بعدی، به گونه ای طراحی شده که از یک اسپیکر و میکروفون داخلی بهره مند خواهد بود و دیگر برای صدور فرمان های صوتی، نیازی به نگه داشتن یک دکمه وجود نخواهد داشت.

منبع مورد اشاره می گوید که کمپانی اپل، از تلاش برای ساخت اسپیکری بلوتوث دست کشیده تا روی توسعه ست تاپ باکس جدیدش تمرکز کند و حتی در نظر دارد که قابلیت های دستیار صوتی سیری را در اپل تی وی فعلی ارتقا دهد. با وجود انتشار این گزارش، هنوز نمی توان از کنار گذاشتن ایده «اپل اسپیکر» مطمئن بود؛ زیرا منطقی خواهد بود اگر اپل، اسپیکری در کنار اپل تی وی بعدی عرضه کند که سیری را به اتاق خواب خریداران بیاورد.

تمام این شایعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده اند اما چندان دور از ذهن نیست که اپل بخواهد همانند گوگل، دستیار صوتی خود را روی تمام محصولاتش در دسترس قرار دهد. از آن جایی که عموم مردم ترجیح می دهند از یک دستیار صوتی واحد استفاده کنند، آوردن سیری به تمام پلتفرم های ممکن، هدفی مهم برای اپل برشمرده می شود که از هیچ تلاشی برای تحقق آن دریغ نخواهد کرد.