تبلیغات گوگل

خوب به اپلیکیشن گوگل مپس نگاه کنید، چرا که به زودی قرار است سراسر محیط آن از لوگوی شرکت های مختلف لبریز شود. گوگل با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود از تصمیمش برای نمایش لوگوی کسب و کارها روی محل دفاتر آنها در نقشه های گوگل مپس خبر داده؛ قابلیتی آزمایشی که به زودی آن را در نسخه مرورگر و اپلیکیشن های موبایل این سرویس شاهد خواهید بود.

گوگل از این نقاط خاص با عبارت promoted pins یاد می کند، به عبارت دیگر شرکت هایی که برای نمایش در نقشه به گوگل مپس پول پرداخت کرده اند. این لوگوها ممکن است هنگام جستجوی در نقشه جلویتان ظاهر شوند، یا زمانی که مسیر رانندگی خود را با آن دنبال می کنید. به عنوان مثال، ممکن است هنگامی که از محل کارتان به سوی یک قرار ملاقات مسیریابی می کنید، لوگوی شرکت Walgreens را ببینید.

با اشاره بر لوگوی کسب و کارها که در انتهای صفحه پدیدار می شوند، می توانید کوپن های خرید از آن ها را مشاهده کرده یا در میان محصولات شان به جستجو بپردازید. همچنین از این پس کسب و کارهایی که برای تبلیغات در گوگل هزینه کرده اند، در نتایج جستجو بالاتر از سایرین به نمایش درآمده و از طریق یک باکس کوچک صورتی رنگ که روی آن واژه Ad (به معنی تبلیغات) نوشته شده از سایرین روی نقشه متمایز خواهند شد.

گرفتن تبلیغات بیشتر در اپلیکیشن گوگل مپس، برای گوگل امری چندان غیر طبیعی نیست. هر چه باشد گوگل شرکتی است که بخش اعظم درآمدش را از تبلیغات کسب می کند. نکته دیگر اینکه اگر در یک سفر جاده ای به شدت گرسنه بوده و به دنبال یک رستوران خوب در نزدیکی هایتان بگردید، مطمئنا این لوگوهای تبلیغاتی می توانند برایتان بسیار مفید وکارآمد ظاهر شوند.