وب سخنرانی و کتاب و مقاله

TEDمخفف سه کلمه (انگلیسی) تکنولوژی، سرگرمی و طراحی است. تد مجموعه‌ای غیر انتفاعی است که به دنبال گسترش و کشف ایده‌های ارزشمند است. امروز وب‌سایت این مجموعه را به شما معرفی می‌کنیم که پر از دوره‌ها، سخنرانی‌ها و نکات ارزشمند است. باآراد پرداز  همراه باشید.

تد در سال ۱۹۸۴ به عنوان یک همایش ۴ روزه در کالیفرنیای آمریکا برگزار شد. اما ریچارد ساول، موسس این سیمنار‌های دوره‌ای است که آنها را از سال ۱۹۹۰ شکل داد و حالا در بهار هر سال شاهد برگزاری تد اکتیو و در تابستان هر سال شاهد برگزاری تد گلوبال هستیم. هدف این دوره‌ها چیزی نیست جز «گسترش ایده‌های ارزشمند» و سازمان آن‌ها با ۹۰ نفر در کانادا و نیویورک فعالیت خود را انجام می‌دهد.

تاکنون بسیاری از بزرگان سیاست، اقتصاد و همینطور تعداد زیادی از برندگان جایزه‌ی نوبل، مانند جیمز کامرون، بیل گیتس، ال گور، جرج اسموت، بیل کلینتون، براین گرین، استیون هاوکینگ، ریچارد داوکینز و لری پیچ در این برنامه سخنرانی کرده‌اند.

بنابراین مجموعه‌ای ارزشمند در بین این سخنرانی‌ها پیدا می‌شود که کاربران می‌توانند با سر زدن به وب‌سایت تد ویدیو‌ها را تماشا کنند.

پیشنهاد می‌کنم اگر به دنبال ایده‌های جذاب هستید و به سخنان کسانی که سال‌ها در تخصص خود تجربه دارند بها می‌دهید و طرفدار ایده‌های نوین هستید، وب‌سایت https://ted.com را از دست ندهید.