وب سایت وابزار های برتر

استفاده از اینترنت و گجت‌ها بدون بهره از وب سایت‌های کاربردی و برنامه‌های بدردبخور آن لطفی ندارد به همین خاطر است که نمی‌توان لزوم و ضرورت بهره از چنین امکاناتی را انکار کرد. از این رو، در این مطلب تعدادی از تازه‌ترین ابزارهای کاربردی وب را برای شما گردآوری کرد‌ه‌ایم؛ باشد که همچون همیشه با آراد پرداز همراه باشید.

گفتنی است، اغلب این وب سایت‌ها دارای خدمات رایگان بوده یا حداقل سرویس‌های مجانی نیز در اختیار کاربران خود می‌گذارند.

2Zip

آیا مجموعه‌ای از فایل‌های فشرده با فرمت‌های گوناگون دارید که مایلید آن‌ها را با سایرین به اشتراک بگذارید، اما از این موضوع نگران هستید که شاید گیرنده‌ی فایل، برنامه مناسب باز کردن آن‌ها را نداشته باشد؛ موضوعی که در نوع خود مشکل بزرگی برای گیرنده است. برای رفع این مشکل می‌توانید از سرویس سایت 2Zip استفاده کنید. به کمک 2Zip می‌توانید با آپلود انواع فایل‌های فشرده آن‌ها را به سهولت به فرمت ساده‌تری چون Zip تبدیل کنید. تا همه بدون دغدغه از آن‌ها استفاده کنند.

برای این منظور تنها کافی است فایل‌های مورد علاقه خود را انتخاب کرده، بالاگذاری نمایید و به Zip تبدیل کنید و باقی روند کار را به این برنامه بسپارید جالب اینکه می‌توانید پیش‌نمایشی از محتویات موجود در هر یک از این فایل‌های فشرده را ملاحظه نمایید و پس از اطمینان از مناسب بودن، دکمه «تبدیل به فایل فشرده» یا Convert to ZIP را بزنید. پس از تکمیل روند تبدیل هم می‌توانید فایل ZIP را دریافت کنید و سپس آن را با سایرین به اشتراک بگذارید.

آنچه موجب جالب شدن این سرویس شده، سادگی و سر راست بودنش است. و برای انجام تمام این مراحل نیازی به دانش فنی خاصی یا تبدیل فایل‌ها به فرمت دیگری نیست. از همه مهم‌تر این سرویس کاملاً رایگان است و زندگی دیجیتالی را نه تنها برای خودتان بلکه برای سایرین ساده‌تر از همیشه می‌کند.

قابلیت‌های کلیدی:

تبدیل انواع فایل‌های فشرده نا آشنا به فرمت واحد ZIP
فرمت فایل‌های قابل قبول عبارتند از: 7Z, bar, bz2, bzip2, gz, gzip, jar, rar, tar, tbz, tgz, war, xz, z, zar, zip
قابلیت پیش‌نمایش محتوای موجود در فایل فشرده
برنامه مبتنی بر مرورگر وب

ProProfs Training Maker

یکی از اولیه‌ترین کاربردهای اینترنت، اهمیت آن در امر آموزش است. وب سایت‌های آموزشی متعددی با انواع و اقسام رویکردها در این شبکه وجود دارد که هر کدام به طریقه‌ای در این زمینه مهم فعالیت می‌کنند. وب سایت ProProfs Training Maker نیز قصد دارد یکی از مدعیان اصلی در امر آموزش آنلاین باشد. در این سایت کاربران می‌توانند دوره‌های آموزشی حرفه‌ای مختلفی برای حوزه‌ی تجارت و کسب و کار ایجاد کنند و آن‌ها را به دیگران نیز ارائه نمایند.

جالب اینکه ایجاد دوره‌های آموزشی در این وب سایت بسیار ساده است. در حالی که دوره‌های اولیه رایگان در دسترس است، برای دوره‌های خصوصی در حوزه‌ی تجارت باید مبالغ اندکی بپردازید. از طرف دیگر برای ایجاد هر دوره‌ کافی است آن را نام‌گذاری کرده و محتوای مربوطه را تهیه و به دیگران آموزش دهید. تمامی محتوا را می‌توان در فصول گوناگون طبقه بندی کنید تا هنرآموز درک بهتری از روند آموزش بدست آورد. می‌توانید تصاویر، پیوندها، فایل‌های ویدئویی و تمامی انواع دیگر محتوای کاربردی را نیز به هر یک از فصول محتوای آموزشی‌تان اضافه نمایید و روند یادگیری را تسهیل کنید. همیشه این کلام را به خاطر داشته باشید که، «آنچه یک دیدن کند ادراک آن / سال‌ها نتوان نمودن با بیان».

اگر هم تمایلی به ایجاد دوره‌ی آموزشی جدید ندارید و بیشتر مشتاق یادگیری هستید، می‌توانید از ده‌ها دوره‌ی آموزشی رایگان موجود در این سایت بهره ببرید که در موضوعات گوناگون دسته‌بندی شده است. برای این منظور به بخش «گذراندن دوره آموزشی» یا take Courses رفته و برای استفاده از دوره‌ها، به صورت رایگان ثبت نام کنید. حالا همه چیز آماده است.

قابلیت‌های کلیدی:

ساخت انواع و اقسام دوره‌های آموزشی در موضوعات گوناگون
ایجاد حساب کاربری رایگان
برای بهره از دوره‌ها تنها نیاز به ثبت نام است
سهولت در استفاده برای عموم هنرجویان و آموزگاران

Name Contests


نام‌ها مهم هستند. یک نام خوب می‌تواند عاملی کلیدی در موفقیت محصولی تازه یا یک برند جدید باشد. اما این تنها کمپانی‌ها نیستند که به دنبال نام‌های معرکه می‌گردند، بلکه ما نیز برای نیازهای مختلف خود نیاز به اسم داریم – از اسم خوب برای فرزندی که انتظارش را می‌کشیم تا عنوانی برای یک وبلاگ یا داستانی که نوشته‌ایم. در حالی که اغلب اوقات از پیشنهادات دوستان استفاده می‌کنیم، حالا و در این دنیای مدرن بهتر است از دوستان مجازی که در سایت Name Contests هستند بهره ببریم.

در این سایت، پیدا کردن یک اسم خوب از طریق رقابتی جانانه بین کاربران حاصل می‌شود. استفاده از خدمات سایت رایگان است و هر کاربری می‌تواند به سادگی در این مسابقات شرکت کند. جالب اینکه می‌توانید در یافتن هر اسمی – از نامی برای فروشگاه تازه تاسیس گرفته تا کاراکتری خیالی، گروه موسیقی، تیم ورزشی و بچه یا حیوان خانگی – از کمک و پیشنهادات سایر کاربران بهره ببرید.

در این روند استفاده از پیشنهادات، باید از سایر کاربران بخواهید برای نیاز شما نامی ارائه کنند. در این بخش به جز تعیین عنوان و تصویر شاخصی برای سوال، می‌توانید توضیحاتی نیز برای آن درج کنید تا دیگران را در ارائه پیشنهادات خود یاری رسانده باشید. اگر هم دوست دارید تا از خلاقیت و فکر بکر سایر کاربران به بهترین نحو بهره ببرید، می‌توانید جایزه‌ای نیز برای پیشنهاد برتر در نظر بگیرید.

قابلیت‌های کلیدی:

رابط کاربر پسند
برگزاری و شرکت در برنامه‌های تعیین نام
امکان افزودن تصویر و توضیحات برای هر یک از برنامه‌های خود
امکان تعریف جایزه‌ی ویژه برای برترین انتخاب

Training Card Creator

گاه آموزش و یادگیری برای کودکان بسیار دشوار می‌شود، به همین خاطر است که آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای ساعت‌ها مطالعه، از روش‌های جذاب‌تری برای آموزش بهره ببرند. برنامه‌ی معرکه‌ی Training Card Creator درست برای این منظور تهیه شده و می‌تواند به خوبی نیاز کودکان دلبند شما یا شاگردان کلاستان را رفع کند.

به کمک این برنامه می‌توانید برای هر شخصیت مشهوری که باید اطلاعات زندگی‌اش را حفظ کنید، کارت بازی ایجاد نمایید و از این کارت‌ها برای انتقال مفاهیم و مطالب آموزشی بهره ببرید. ایجاد کارت‌های بازی به دانش‌آموزان در یادگیری همراه با تفریح کمک بزرگی می‌کند و بجای مطالعه‌ی مکرر و بی‌فایده‌ی کتاب، می‌تواند کلیه مفاد درسی را از این طریق بیاموزند. به این صورت می‌توان روند آموزش را به جمع‌آوری کارت‌های بازی تبدیل نمود، روشی که برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود. از این نرم‌افزار می‌توانید برای تولید کارت‌های مختلف با محتوای متفاوت بهره ببرید.

این کارت‌ها را می‌توانید حتی برای مطالعه‌ی بعدی دریافت (دانلود) نمایید که قابلیتی کلیدی به شمار می‌رود. این برنامه همچنین به طور مستقیم در مرورگر اینترنتی اجرا می‌شود؛ پس برای بهره از آن نیازی به نصب برنامه‌ای خاص نیست. اگر به دنبال راهکار جذابی برای دانش‌آموزان خود هستید، این روش را نیز امتحان کنید؛ مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید.

قابلیت‌های کلیدی:

ایجاد کارت‌های بازی با محتوای آموزشی مورد نظر (تقریباً در هر زمینه‌ای)
راهکاری جذاب برای آموزش به بچه‌ها
امکان استفاده در انواع مرورگرهای اینترنتی
قابلیت دریافت کار برای استفاده‌های آتی
مناسب برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان خارجی

Launcer8

یکی از مزایای استفاده از گوشی‌های اندرویدی قابلیت‌های متنوع و امکان شخصی سازی آن است، حتی می‌توانید از برنامه‌های لانچر استفاده کرده و ظاهر گوشی را به کل عوض کنید. Launcer8 یک برنامه متفاوت است که می‌تواند ظاهر ویندوز فون 8 را به اندروید هدیه کند، تا هم از ظاهر آن لذت ببرید و همچنین با دوستان خود کمی تفریح کنید!

ظاهر این لانچر چندان دور از ویندوز فون 8 نیست و همانند برادر تپل‌تر آن به نظر می‌رسد! این لانچر می‌تواند قابلیت «کاشی‌های زنده» یا Live Tiles مایکروسافت را شبیه‌سازی کرده و به طور کامل آن را شخصی‌سازی نماید. و کاربران می‌توانند هر طور مایلند صفحه‌ی خانگی اندروید را با ظاهر ویندوز فون 8 مرتب کنند.

علاوه بر افزودن نرم‌افزارهای گوناگون می‌توان ابزارک‌ها را نیز به کاشی‌ها اضافه کرد. جالب اینکه می‌توانید برای برقراری تماس‌های مورد علاقه خود نیز میانبر تعریف کرده و ارسال پیامک یا برقراری تماس با افراد پرکاربرد را ساده و سریع کنید. این لانچر را حتی می‌توانید به عنوان تم اصلی گوشی خود نیز ذخیره و به کار ببرید.

قابلیت‌های کلیدی:

ظاهری شبیه ویندوز فون 8 با رابط کاشی مدرن مایکروسافت
آیکون، میانبر، رنگ و قالب قابل تغییر
دسترسی سریع به تمامی برنامه‌ها
ذخیره‌ی تغییرات به عنوان یک تم قابل جایگزین
تسریع کاربری‌های معمول همچون ارسال سریع پیامک یا تماس تلفنی با فردی خاص