ایفون7

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس اپل پاییز امسال معرفی خواهند شد. بر این اساس تا‌کنون خبرها و شایعات زیادی در مورد این گوشی‌ها منتشر شده است. جدیدترین تصاویر منتشر شده، نشان‌دهنده‌ی لنز دوربین بزرگ برای آیفون ۷ و دوربین دوگانه برای آیفون ۷ پلاس هستند. در ادامه با آراد پرداز همراه باشید.

گوشی‌های اپل هر سال جزو گجت‌هایی هستند که شایعات و خبرهای زیادی را قبل از عرضه‌ی رسمی به خود اختصاص می‌دهند. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز که در پاییز سال جاری معرفی خواهند شد، از این قائده مستثنی نیستند. تا‌کنون تصاویر مختلفی از مراحل ساخت این گوشی‌ها فاش شده و به تازگی نیز تصاویری از پنل‌های ماشین‌کاری شده توسط دستگاه‌های CNC برای ساخت بدنه‌ی آلومینیمی گوشی‌ها، به همراه تعدادی از نقشه‌های ساخت این گوشی‌ها منتشر شده است.

این تصاویر از مراحل نهایی ساخت پنل‌های آلومینیومی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس منتشر شده‌اند. نقشه‌های منتشر شده نیز اطلاعاتی از طراحی و ابعاد پنل‌های این دو گوشی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

با توجه به تصاویر مربوط به پنل کوچک‌تر که متعلق به آیفون ۷ با ابعاد ۴.۷ اینچی خواهد بود، متوجه بزرگ‌تر شدن مکان لنز دوربین این گوشی هستیم. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد لنزی با دیافراگم بزرگ‌تر در آیفون ۷ استفاده کند تا در عکس‌برداری در نور کم با کیفیت بهتری عمل کند. تصاویر مربوط به گوشی ۵.۵ اینچی آیفون ۷ پلاس نیز نشان‌دهنده‌ی فضایی برای استفاده از دوربین دوگانه در این گوشی است.

مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) ماه ژانویه در اولین بررسی اعلام کرد که احتمال استفاده از لنز دوگانه در آیفون ۷ وجود دارد. او در گزارشات خود به این نکته اشاره کرده بود که هر دو لنز دوربین دوگانه، ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود و یکی از آنها مجهز به تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال تصویر خواهد بود و دیگری نیز به زوم اپتیکال مجهز است. خبر خریدن کمپانی LinX توسط اپل نیز گواه این ادعا است که این شرکت برای پیشرفت کیفیت دوربین دستگاه‌های خود تصمیمی جدی دارد. کمپانی لینکس در زمینه‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند و قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت DSLR را به این دوربین‌ها اضافه می‌کند.

با توجه دقیق‌تر به تصاویر منتشر شده می‌توانیم به این نکته پی ببریم که خبری از پورت اتصال به داک مغناطیسی در طراحی این پنل‌ها نیست و به احتمال زیاد آیفون‌های جدید به این داک هوشمند مجهز نخواهند بود.

به هر حال مراحل طراحی و ساخت آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در حال اتمام هستند و کاربران و کارشناسان نمایی کلی از طراحی این گوشی‌ها را دیده‌اند. چیزی که اکثر کاربران منتظر آن هستند، وعده‌ای است که تیم‌ کوک اخیرا داده و اشاره کرده بود که آیفون‌های جدید قابلیت‌هایی خواهند داشت که بدون آنها نمی‌توانید زندگی کنید. باید تا پاییز امسال منتظر باشیم تا ببینیم اپل برای کاربران در سال ۲۰۱۶ چه محصولی در آستین دارد!