نیروی دریایی آمریکا خبر داده که می خواهد ناوگانی از درون های جاسوس و پنهانکار شرکت AeroVironment را در کنار زیردریایی ها و وسایل زیرآبی بدون سرنشین خود به خدمت بگیرد و مشخصا در نظر دارد نوع خاصی از این وسایل به نام Blackwing را مورد استفاده قرار دهد.

این پهپاد در واقع نوعی پرنده 1.8 کیلوگرمی است که فاصله میان دو بال آن برابر با 50.8 سانتی متر عنوان شده و در داخل لوله ای به قطر 7.6 سانتی متر قرار می گیرد. این پرنده آرایه ای از حسگرهای الکترونیکی-اپتیکال و مادون قرمز را در خود دارد و علاوه بر این، برای آنکه نقش چشم و گوش را برای زیردریایی ها ایفا کند، از فناوری GPS بهره می گیرد.

اما Blackwing حاصل یکی از پروژه های بخشی به نام نمایش توانمندی های تکنولوژیکی مشترک آمریکاست که برای بالا بردن قابلیت های زیردریایی های این کشور در مقابل اهداف موبایل کلید خورده است و هدف از آن، مقابله با پیشرفت های اخیر چین در زمینه موشک های بالستیک ضد کشتی و توانمندی دیگر آن در این زمینه اعلام شده.

گفتنی است که هنوز حرفی در مورد زمان به کار گیری Blackwings توسط ارتش آمریکا به میان نیامده است اما با در نظر داشتن فعالیت های نظامی اخیر چین در دریا، به نظر نمی آید که تا آن موقع زمان زیادی باقی مانده باشد.